word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Ik heb een probleempje in Word. Ik heb allerlei songteksten gekopieerd en geplakt, maar nu heb ik dus 9 pagina's met alle songteksten aan de linkerkant geplaatst. Nu heb ik dus aan de rechterkant blanco ruimte over ( ik wil het niet centreren!). Mijn vraag is: hoe kan ik die ruimte ook benutten door daar een andere songtekst naast te zetten, zodat ik geen half volle/lege vellen heb?

Ik heb geprobeerd met tabs enz. maar mij lukt het niet, vandaar mijn vraag.:confused:

Dat kun je het makkelijkste doen dan met tabellen. Dat doe je als volgt (uitgaand van Word 2000):

1. Selecteer 1 songtekst (niet de alles in 1 keer)
2. Ga naar Tabel --> Invoegen --> Tabel
3. Je zult zien dat de tekst die je geselecteerd hebt in een tabel komt te staan, echter nog maar met 1 kolom. Dit moeten er natuurlijk 2 worden.
4. Ga daarom op de tabel staan en klik op het tekentje linksboven de tabel (zo'n kruis achtig iets). Je selecteerd nu de tabel.
5. Klik daarna op Tabel --> Invoegen --> Kolommen rechts
6. Je ziet, de tabel "splitst" zich in tweeen. Waarschijnlijk al gelijk verdeeld.
7. Plaats de tweede songtekst in de nieuwe kolom ernaast.
-------------------------Optionele stappen-----------------------------
8. Wil je niet zien dat er tabellen zijn gebruikt dan kun je de randen ook weghalen. Selecteer daarvoor de tabel weer zoals beschreven in stap 4. Echter klik nu na het selecteren rechts zodat er een menu verschijnt.
9. Kies daaruit Randen & Arcering.
10. Kies aan de linkerkant een geschikte instelling uit en klik op OK (kies Geen voor geen randen).

Zo simpel :). Herhaal het verhaaltje voor de overige songteksten.

Of met kolommen, 2, 3 of 4 rijen naast elkaar.

attachment.php

Bijlagen

• kolommen.jpg
    kolommen.jpg
    5,9 KB · Weergaven: 62
:thumb:
Hoi Pcfixer,

Bedankt voor je goede uitleg, ik heb het nu helemaal goed geregeld.

Thnx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan