Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartinSr

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Het volgende probleem doet zich ineens voor:

Wanneer ik Word wil gebruiken komt bij aanvang het volgende balkje tevoorschijn:

Microsoft Word is niet voor de huidige gebruiker geinstalleerd.

Voer SETUP uit om de toepassing te installeren.

Gebruik al jaren Word op deze PC. Dit is mij nog nooit overkomen. Wat moet ik hieraan doen. Kan nu niet werken met Word.
Hoe voer ik een setup uit.
MartinSr:rolleyes:

Is er onlangs iets veranderd in de gebruikersomgeving? Bijvoorbeeld aanpassingen aan de gebruikersaccounts? Als u de installatiecd gebruikt start hij automatisch de Setup op. Vaak hoeft de software niet opnieuw geïnstalleerd te worden, want die zal nog op de pc staan. Als u vanaf een harde schijf map heeft geïnstalleerd, zal de Setup daar staan.
Wat ook een oorzaak kan zijn: als de Office niet volledig is geïnstalleerd, maar een deel op de harde schijf, en een deel met de optie <Word geïnstalleerd bij eerste gebruik>, en er verandert iets in de schijfletters, dan klopt de setup-instelling niet meer. De Office kan dan de bestanden niet meer terugvinden, met als gevolg de vraag naar de Setup.
Dus daarom de vraag: is er onlangs iets veranderd op de pc, zoals een nieuwe externe harde schijf o.i.d.?

Nee er is niets veranderd de laatste tijd. Wel waren er eergisteren automatische updates.
Misschien heeft dat er wel mee te maken.
Gebruik PC nu 7 jaar. Nieuw gekocht. Word was al geinstalleerd toen. Ik heb geen instellatie CD voor Word.

MartinSr

Verder kun je proberen om via (ik ga uit van XP op je computer) Start -> Configuratiescherm -> Software
te kijken of je Office/Word kunt repareren door op het gevonden programma te klikken en te kiezen voor Wijzigen.
Verder kun je kijken of je een (verborgen) map MSOcache tegenkomt op je harde schijf (dus in de hoofdmap van C:, D: etc.). Die bevat doorgaans (in een submap) de installatie-software van Office, zodat je die (zodra gekopieerd naar een nieuwe map) zou kunnen gebruiken voor een nieuwe installatie danwel een reparatie-installatie van Office/Word.

Achterhaal vóórdat je met bovenstaande tips iets gaat doen eerst de gebruikte product key van Office/Word via JellyBean KeyFinder, en schrijf dat ergens duidelijk op (of print het uit etc.)

Succes,

Tijs.

Ben via Start-Configuratiescherm-Software-Word2002 op herinstallatie terecht gekomen. Er wordt gevraagd om installatie CD, maar die heb ik niet. Verder ben ik een digabeet wat PC betreft. Is het ook mogelijk dat ik Word verwijder van mijn PC en dan via iemand anders die wel de CD van Word heeft hem er weer opinstalleer.Of eventueel het progr. downloaden. Het is maar een vraag.
MartinSr

Laatst bewerkt:
Nogmaals: het eerste wat je moet doen is het achterhalen van de huidige Word/Office Product Key...:rolleyes: (zie vorige posting).
Die Product zul je (ook) nodig hebben als je (uiteindelijk) via een andere bron (CD o.i.d.) aan de installatie-bestanden kunt komen.

het feit dat bij reparatie om een installatie-cd geeft het idee dat
a. Je een versie gebruikt van vóór Office 2003 (bijv. Office XP of Office 2000), en/of
b. De installatie in zijn geheel is afgewikkeld vanaf CD, en er dus geen installatie-bestanden zijn aangemaakt.

Wat je nog kunt proberen is (m.b.t. MSOCache) map is het volgende (ik test hier voor de C: schijf, heb je andere partities op je harde schijf/schijven, dan moet je de schijfletters daarvan invullen en ook daarmee gaan testen):
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe /k cd /d C:\MSOCache
Als het commando een melding geeft van "Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden" of een andere foutmelding, dan heb je die MSOCache map niet, en dan zal reparatie of herinstallatie m.b.v. de MSOCache map (natuurlijk) niet werken.

Vertel ons ook wat Configuratiescherm -> Software nu precies aangaf m.b.t. Word/Office (oftewel waar je zojuist bent geweest), zodat we wellicht kunnen inschatten over welke versie Office/Word het hier eigenlijk gaat.

Tijs.

Wat je nog kunt proberen is (m.b.t. MSOCache) map is het volgende (ik test hier voor de C: schijf, heb je andere partities op je harde schijf/schijven, dan moet je de schijfletters daarvan invullen en ook daarmee gaan testen):
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe /k cd /d C:\MSOCache
Als het commando een melding geeft van "Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden" of een andere foutmelding, dan heb je die MSOCache map niet, en dan zal reparatie of herinstallatie m.b.v. de MSOCache map (natuurlijk) niet werken.

Kan het opegegeven pad niet vinden.

Vertel ons ook wat Configuratiescherm -> Software nu precies aangaf m.b.t. Word/Office (oftewel waar je zojuist bent geweest), zodat we wellicht kunnen inschatten over welke versie Office/Word het hier eigenlijk gaat.

Word 2002

MartinSr

Ok, dan is het duidelijk:
a. Het betreft hier een versie van éérder dan Office 2003, dus MSOCache wordt niet gebruikt.
b. Het is een 'los' Word-pakket. Dus als je de CD niet ergens hebt (en er ook niet aan kan komen), dan houdt het op. Ikzelf heb 'm in ieder geval niet... Wellicht dat het tijd wordt om een huidig Office pakket te gaan kopen, maar (gegeven de leeftijd van de pc) dan zul je er dan ook een nieuwe computer bij moeten kopen.
c. Wellicht dat je als alternatief OpenOffice kunt inzetten voor Word die nu kapot is. OpenOffice is gratis, en kan ook met Word documenten omgaan.

Tijs.

. Wellicht dat je als alternatief OpenOffice kunt inzetten voor Word die nu kapot is. OpenOffice is gratis, en kan ook met Word documenten omgaan.

Is dat ook met Nederlandse taal of alleen Engels.

Mijn vraag is kan ik ook via iemand anders die wel een CD heeft van Microsoft Word dat erop zetten.

MartinSr

De kans dat je (nog) iemand vind die de installatie-bestanden van Word 2002 (ook wel Word XP genoemd) heeft in de juiste taal is erg klein. De software is erg oud, maar wellicht heeft iemand die installatie-CD nog ergens liggen.

OpenOffice is er ook in het Nederlands ja. Als je op die gelinkte pagina kies voor "I want to download OpenOffice.org" wordt (automatisch) de Dutch (=Nederlandse) versie aangegeven om te downloaden.

Tijs.

Bovenstaand probleem is niet alleen voor Word maar ook voor Powerpoint en Acces.
Help!!

Wat kan ik doen om dit op te lossen

MartinSr

Zal er op neer komen dat je niet Word 2002 had bedoeld maar heel Microsoft Office XP ? Graag de volgende keer de informatie geven waar ik om vraag?

Maar goed, misschien heeft hier iemand Office XP ergens liggen en kan je een kopie sturen van de installatie-cd. Zoals gezegd heb ik die niet.

Tijs.

Office 2002 bestaat wel degelijk; het was, zoals je zou verwachten, de opvolger van XP, en werd opgevolgd door.... tromgeroffel.... mag je zelf afmaken ;)
De versie is niet zo lang op de markt geweest, kun je uit de jaartallen ook al wel opmaken...

Ik heb 2 accounts op mijn PC. 1. Prive 2. Vereniging. Bij 2 geen problemen met Office programma.

Is het ook niet mogelijk om met Systeem Herstel iets te doen

MartinSr

@OctaFish: Zover ik weet is Office 2002 precies hetzelfde als Office XP, of vergis ik me hierin?

Tijs.

Office 2002 is een andere versie als XP. Weliswaar een versie die heel erg lijkt op XP (en ook 2003) maar toch een eigen versie. De meeste mensen is die versie ontgaan, omdat Microsof nogal snel met 2003 op de markt kwam, waardoor het lijkt alsof XP is opgevolgd door 2003, maar dat is niet zo. Ik zou het niet zo met zekerheid hebben kunnen zeggen als ik niet echt een cursusboek heb geschreven voor versie 2002.

Als Word wel te gebruiken is met een andere gebruikersaccount, zit er waarschijnlijk iets niet goed met de gebruikersrechten. Als vereniging een beheerdersaccount is en prive niet, is dat soort problemen te verwachten, op XP zijn die dingen niet goed geregeld. Toevallig heb ik nog de CD's van Works suite 2005, met Word 2002, maar ja, die heb ik zelf geregistreerd met die code, dus als ik daar een kopie van opstuur, zal het wel niet helpen.
OpenOffice.org is op veel punten redelijk vergelijkbaar met MS Office, als is het vaak een beetje minder, maar voor het meeste werk is het goed te gebruiken, en inderdaad, het kost niks, alleen kost het downloaden wat tijd.

Jammer dat je me niet kunt helpen. Open Office nou op PC staan. Maar uitproberen.
Maar nu zit ik nog met Acces en Powerpoint.

MartinSr:(

Er zit ook een presentatie-module in, als vervanging van Powerpoint: Impress
En de database-module heet: Base

Zie hier voor een presentatie van de OpenOffice onderdelen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan