Word07 Centreren knop -> heel document

• Onderwerp starter Onderwerp starter AAley
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AAley

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2003
Tijdens het maken van mijn eindwerk, krijg ik te maken met een wel erg irritant probleem.

Als ik een regel wil centreren, wordt heel het document gecentreerd. Doe ik ongedaan maken, is alles weer normaal en is hetgeen gecentreerd moest worden nog gecentreerd. Oef, alles lijkt goed te gaan echter verdubbelt ie elke keer de voet en koptekst. Oorspronkelijk had ik dit probleem in Word03 en heb om die reden geupgrade naar 07, in de hoop dat het verholpen zou zijn. (Word03 had SP3 en Word07 heeft SP1). Na het verwijderen een registry cleaner gebruikt (CCleaner) om alles mooi weg te vegen en dan een reboot, en Word07 erop.

Ik heb volgens mij alles netjes gedaan, dus ligt dit nu aan m'n bestand waar 1 of andere fout is in gekropen of een bug in Word waar alleen ik last van heb?

Mvg,
Ben

Tja, dat is vanachter mijn beeldscherm een beetje koffiedik kijken. Wat nu als je één of twee pagina's met zoek en vervang onleesbaar maakt (letters vervangt zodat jouw privétekst onherkenbaar is) en die selectie dan hier post? Dan kunnen we er eens naar kijken. Ik heb wel een paar ideetjes, maar dan wil ik graag dat "corrupte" / "foute" bestand in mijn eigen Word2007 zien staan draaien.

In bijlage enkele pagina's, of jij nu m'n eindwerk ziet of niet, veel heb je er niet aan ;)

Als je enkele cellen selecteert van de laatste tabel op de laatste pagina, en je centreert die of lijnt die rechts uit (dat heeft nu geen nut maar geeft duidelijk het probleem weer) zal heel het document verspringen.

Bijlagen

Ik ben idd. bang dat het document corrupt is geraakt. Ik heb van alles en nog wat bekeken en uitgeprobeerd, maar de Word logica is in jouw document volkomen zoek. Daar waar een centrering of uitlijning alleen van toepassing zou moeten zijn tot het einde alineateken, oftewel op de alinea voorafgaande aan het einde alineateken, gaat dit volkomen mis.

Ik kom er niet uit hoe je dit voor dit document oplost.

Om nu uit te sluiten dat het een algemeen probleem is: wat doet een willekeurige alinea als je gewoon een nieuw bestand in Word maakt (leeg vel papier) en daar alinea's wil uitlijnen? Pakt Word dan ook alle alinea's tegelijkertijd?

Ik ben idd. bang dat het document corrupt is geraakt. Ik heb van alles en nog wat bekeken en uitgeprobeerd, maar de Word logica is in jouw document volkomen zoek. Daar waar een centrering of uitlijning alleen van toepassing zou moeten zijn tot het einde alineateken, oftewel op de alinea voorafgaande aan het einde alineateken, gaat dit volkomen mis.

Ik kom er niet uit hoe je dit voor dit document oplost.

Om nu uit te sluiten dat het een algemeen probleem is: wat doet een willekeurige alinea als je gewoon een nieuw bestand in Word maakt (leeg vel papier) en daar alinea's wil uitlijnen? Pakt Word dan ook alle alinea's tegelijkertijd?

Neen, dat doet hij goed..

Denk niet dat hier een oplossing voor bestat, zal dit document dan maar zo verder afwerken :confused:

Dankuwel voor uw tijd

Dan zit de fout idd. in dat ene document. Er zou wel een oplossing zijn, alleen ben ik bang dat die erg tijdrovend is en wel zodanig tijdrovend dat het sneller is om met de knop undo het probleem op te lossen.

Die oplossing zou kunnen zijn: álle opmaak em álle regeleinden verwijderen, platte tekst overhouden. Dan even testen na een regeleinde te hebben geenterd, of het goed werkt en dan alle opmaak weer herstellen, maar da's oneindig veel tijdrovender dat idd. de undo knop gebruiken zoals je zelf al had ontdekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan