word1010 : automatisch opstarten programma's

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik probeer MS2010 goed aan de praat te krijgen. ik probeerde het automatisch opstarten van programma's in orde te maken. ik sleepte snellkoppelingen naar de map opstarten maar van automatsch opstarten is daarna (na opnieuw opstarten pc) geen sprake. wat doe ik fout?
graag hoor ik.
htil

Welke Windows versie en wat is precies het pad naar de map opstarten?

windows7
ik heb de aanwijzingen gevolgd zoals deze door de helptekst zijn gegeven. ik maakte een snelkoppeling. welk pad daarbij hoort? geen idee!

Anders gevraagd :
klik op de Windowsknop links onder, vervolgens op 'alle programma's' en dan op 'opstarten'.

Wat zie je staan als je op 'opstarten' hebt geklikt?

niks (op een onenote-item na dat onder vista er al stond):(

Daar zit dus je probleem, je hébt ze nog niet in de map opstarten geplaatst!

Doe het handmatig :

Ga naar de verkenner,

Klik op C
Klik op 'gebruikers'
Klik op 'jouw naam'
Klik op 'AppData'
Klik op 'Roaming'
Klik op 'Microsoft'
Klik op 'Windows'
Klik op 'Menu Start'
Klik op 'Programma's'
Dáár zie je nu de map 'Opstarten' staan. Sleep de gewenste .exe's naar deze map en maak daar een snelkoppeling en wanneer je Windows nu opstart, starten de daar geplaatste programma's mee op.
Ik ben nu 2,5 uur weg en kan dus niet direct meer antwoorden, maar ik ben ervan overtuigd dat het gaat werken als je de tips uitvoert.
Ik ga het lezen?

Laatst bewerkt:
zo gaat het dus wel werken!
maar je moet wel mega zijn om te weten dat het zo kan. jammer dat het niet wil lukken via de weg die windows zelf beschrijft. ik bewaar je tekst daarom toch maar.
bedankt!
groet

Nou dat valt best wel een beetje mee (dat mega zijn)
Als je namelijk onder de windowsknop naar 'alle programma's' gaat en vervolgens een rechtse muisklik geeft op het 'opstarten', dan zie je daar (met een rechtse muisklik op de 'eigenschappen') onder 'locatie' het 'path' (de 'route' naar die map) in de verkenner staan.

Zou je svp de instructies van Microsoft eens met kopiëren en plakken hier willen posten? Ik zou deze instrcuties graag eens willen bekijken.

Laatst bewerkt:
er is een knipprogramma, daar kan ik nog niet mee overweg. daarom heb ik de tekst uit HELP even gekopieerd. zie hieronder:

Een programma automatisch uitvoeren wanneer Windows wordt gestart

Als u altijd dezelfde programma's opent nadat de computer is opgestart, zoals een webbrowser of e-mailprogramma, vindt u het mogelijk handig wanneer deze automatisch worden uitgevoerd wanneer u Windows start. Programma's of snelkoppelingen in de map Opstarten worden altijd uitgevoerd wanneer Windows wordt gestart.

Klik op de knop Start, , klik op Alle programma's, klik met de rechtermuisknop op de map Opstarten en klik op Openen.

Open de locatie met het item waarnaar u een snelkoppeling wilt maken.

Klik met de rechtermuisknop op het item en klik op Snelkoppeling maken. De nieuwe snelkoppeling wordt weergegeven op dezelfde locatie als het oorspronkelijke item.

Slepen de snelkoppeling naar de map Opstarten.

De volgende keer dat u Windows start, wordt het programma automatisch uitgevoerd.

Opmerking
U kunt ook een afzonderlijk bestand, zoals een tekstverwerkingsdocument, automatisch openen door een snelkoppeling van het bestand naar de map Opstarten te slepen.

Dank voor het posten. Ik heb de instructies van Microsoft eens naast mijn adviezen gelegd. Ze verschillen niet echt veel van elkaar. De Windowsmanier is alleen 'gemakkelijker' / 'minder muisklikken' dan de wat omslachtige manier die ik je adviseerde. Zoals Microsoft het adviseert zou het (eigenlijk vanzelfsprekend) ook moeten lukken.

Laatst bewerkt:
ik zal wel iets niet goed hebben gedaan. maar je hebt me goed geholpen.
dank daarvoor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan