word2013

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
onder 2010 kon je automatisch verkeerd getypte woorden vervangen. in de woordenlijst zette je het goed gespelde woord en als je het woord verkeerd typte kwam automatisch het goed gespelde woord in de tekst. je typte reeel en er kwam te staan reëel.
dat lijkt niet meer te werken in 2013. is dat weer te herstellen?

Autocorrectie zit nog steeds in Word 2013, maar Microsof heeft in zijn oneindige wijsheid besloten dat de optie veuls te moeluk was voor de gemiddelde gebruiker, en daarom hebben ze het uit het snelmenu gehaald. Ja, ik geloofde mijn ogen ook niet toen ik het zag :D. Was voor mij meer dan voldoende reden om hard gillend weg te rennen van 2013 en 2010 weer te omarmen :).

Hallo htil,

Je bedoelt de AutoCorrectie? Dat is heel simpel te vinden onder Bestand \ Opties \ Controleren \ AutoCorrectie opties.
Het is inderdaad wat omslachtig maar het werkt.

Venga.

Laatst bewerkt:
Hier blijkt dan toch dat ze bij Microsof niet stilzitten, en het programma continue blijven verbeteren. Deze optie:
Dat is heel simpel te vinden onder Bestand \ Opties \ Controleren \ AutoCorrectie opties.
heet in 2010
Bestand \ Opties \ Controle \ AutoCorrectie opties
En dat was inderdaad volslagen onbegrijpelijk :)

Laatst bewerkt:
Wat je ook nog zou kunnen doen, is AutoCorrectie handmatig in het lint zetten. Je kunt dan zelf bepalen, wát en wáár het staat.

Ga naar Bestand \ Opties \ Lint aanpassen en kies bij 'Opdrachten kiezen' voor 'Alle opdrachten'. Scroll naar beneden tot je 'AutoCorrectie-opties...' ziet staan. Maak nu in de tweede kolom een 'Nieuw tabblad' of een 'Nieuwe groep' aan. (Nieuw tabblad voor een heel nieuw tabblad zoals Start en Invoegen, Nieuwe groep voor AutoCorrectie onder het tabblad Controleren bijv.). Selecteer de groep of het tabblad dat je gemaakt hebt, en klik op AutoCorrectie-opties... en dan op Toevoegen >>. Doe dit voor (de twee) AutoCorrectie-opties... en AutoCorrectie-uitzonderingen mocht je dat nodig vinden.

Hopelijk heb je er wat aan? Je kunt zelfs een sneltoets instellen.

Venga.

Laatst bewerkt:
het is niet mogelijk de lijst van gecorrigeerde woorden in 2010 op de een of andere manier over te zetten naar 2013?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan