wordbestand 2 pag over de mail en ontvanger krijgt 1 pag

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Een vreemd probleem...
Ik krijg een mail met een edressenbestand (in tabel )binnen met 2 pagina's = compleet.

Zelfde mailtje is CC gestuurd naar meerdere mensen.

Een aanzienlijk deel ( 1/3) krijgt daarvan steeds één pagina LEEG binnen.
Zie printscreentje in de bijlage.
De eerste pagina heeft daarbij ook een hele vreemde opmaak, alsop alles op één pagina zou moeten passen, onderste rij staat er half op. zie het plaatje.

Hoe kan zoiets nou???

Een pagina / bestand in Word, wordt per printer anders weergegeven. Ik zie dat de maker nogal "scherp" aan de marges zit, dus ontvanger A met printer B, kan een heel ander bestand / pagina gaan afdrukken dan ontvanger C met printer D.

Zij waarvan ik het weethebben HP, ik een Canon. HP is inderdaad wat lastiger met de marges.

Maar we hebben niet eens geprobeerd af te drukken. Gewoon met het openen is de helft van de tabel al verdwenen. Is dat hiermee ook verklaard, met die printer...?

't is m.i. geen kwestie van lastiger (alhoewel een gebruiker dat natuurlijk wel zo ervaart), maar een kwestie van het feit dat de ene printer tot op (bijv.) 0,56 cm van de marge nog kan afdrukken, terwijl een andere printer pas vanaf 1 cm kan afdrukken.
Als je dat vervolgens links en rechts neemt (of boven en onder) dan kan dat net een 2e pagina tot gevolg hebben bij een user met een printer die wat meer witruimte aan de zijkanten / onderkanten nodg heeft.

Uit mijn hoofd : een laserprinter kan in principe met minder marge overweg dan een inktjet. (kennis van een paar jaar terug, mogelijk door nieuwe generatie printers acherhaald)

Hai Marianne, :D

Pasja heeft groot gelijk en het ligt inderdaad aan de marges.

Word heeft standaard de marges boven en onder 2,54 cm staan en dat is niet voor niets. Met deze maten weet je eigenlijk zeker dat zowat iedere printer ermee overweg kan.

Zit denk ik niks anders op dan de tabel te verkleinen..:rolleyes: (of men moet allemaal een printer hebben welke margeloos print)

Geplaatst door marianneke
Gewoon met het openen is de helft van de tabel al verdwenen. Is dat hiermee ook verklaard, met die printer...?
Ja dat is daarmee ook verklaard omdat Word zich aanpast aan de (standaard) printer ;)

Dank je wel Pasja en Joost.
Ik zal dit doorgeven aan de maker van deze adressenlijst. Was een probleem wat iedere keer weer voor kwam.
(@Joost: toch ook nog wel met de kleine gespeeld, hoop ik?)

Over die printers en marges nog even:
ikzelf kom dat tegen bij mensen die een illustratie-paginarand in Word willen afdrukken. Al diegenen met een HP printer krijgen de rand aan de onderzijde van de pagina niet helemaal uitgeprint, wordt gehalveerd. Dat is voor hen dus lastig in het gebruik.

Laatst bewerkt:
Hai Marianne, :D

Graag gedaan hé!

Ja hoor dat is helemaal goed gekomen...(altijd dikke pret)

Ook ik herken dit gedrag bij HP-printers in combi met Word! Soms viel dit te verhelpen (Afhankelijk van het type rand) door te controleren of zowel in de pagina instellingen als in de eigenschappen van de printer(Driver) de eigenschap papier op A4 stond ingesteld..

Vaak zat gezien dat de printereigenschappen op "Letter" stond..dus dan wordt ie in afdrukvoorbeel Ok getoont maar omdat de printer anders staat ingesteld print ie hem toch verkeerd af...

Het is in veel gevallen ook mogelijk gewoon zelf de rand te tekenen door een Tekstvak met de juiste instellingen over de pagina heen te leggen en dan kun je dus zelf bijstellen totdat hij juist uitgeprint wordt...

Maar printen blijft bijna altijd afhankelijk van de printer en instellingen...zelfden is dit een specifiek probleem van Word..

See Yah! :thumb:

Weer wat geleerd.

En dat "letter" is ook nog een tip om te onthouden.

Hai, :D

Ja dat is inderdaad één om te onthouden..deze komt heel veel voor... :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan