wordbestand 2010 lezen in word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaikehulp10

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2011
Wanneer ik een mail krijg met een word bestand (gemaakt in 2010) dan kan ik deze niet lezen.
BIj het openen van een ontvangen bestand wordt mij eerst gevraagd met welk programma ik dit bestand wil openen.
(adobe of word) Daarna wordt gevraagd naar wat te converteren (gecodeerde tekst, tekstzonder opmaak of bij works)
Bij alle keuzes die ik maak krijg geen goede tekst, alleen maar codesteksten.
Ik heb al eerder conversieprogramma gedownload, omdat ik dit als oplossing kreen aangedragen.

Wie kan mij helpen, zodat ik weer mijn ontvangen bestanden kan lezen?
BVD

Bedankt voor je reactie
Dat begrijp ik wel.
Maar als een ander me een worddocument stuur wat gemaakt is in een andere versie van word dan die vanmij, dan moet ik hem toch kunnen lezen, op 1 of andere manier?
Ik kan die bestanden niet openen en dus ook niet opslaan als..

gr M

Als iemand jouw een Word bestand stuurd wat in een nieuwere versie is gemaakt dan jouw Word versie dan kun je hem in principe niet openen.
Uiteraard zijn er wel converters/add-ins verkrijgbaar maar standaard gaat het niet.

Groeten Marcel

Ja dat is een eigenschap van MS. Helaas..
Juist daarom is het open document format uitgevonden - en wordt het gepromoot; als mensen dat gebruiken dan zou iedereen het op elk platform moeten kunnen lezen... Blijft waarschijnlijk ook een utopie, maar idd, ms heeft zo zijn eigen idee over fileformat.
Helemaal ergerlijk vind ik (!) dat MS bijna geen mogelijkheden heeft word of andere formaten te exporteren naar een formaat dat anderen wel kunnen lezen...
Maar goed.
Een mogelijke oplossing voor nu kan zijn dat je het open Office / Libre office pakket downloadt en installeert.
Dat pakket kan wel veel formaten (ook van MS) omzetten naar wat je wilt. Maar misschien is dit een mogelijkheid die je al geprobeerd hebt.
Ik weet het niet helemaal zeker maar ik dacht dat abiword ook de mogelijkheden heeft behalve odf, word te kunnen lezen en schrijven.
Dan zou dat wel een kleiner pakket zijn om te installeren.

Succes!

Laatst bewerkt:
Ben ik nou gek? Office 2007 bestanden zijn toch ook al in het nieuwe xlsx en docx (etc..) formaat? Dus dan zou je het bestand altijd moeten kunnen openen.

Je kunt altijd eventueel het onderstaande programma gebruiken:

http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?displaylang=en&id=3

Een DOCX of XSLX bestand wordt geconverteerd naar een ouder format en dat gebeurt on the fly.

Zou de bestandsassociatie anders niet het probleem kunnen zijn?

@error53
Ik dacht dat de extensie wel hetzelfde was maar dat het toch een nieuwer formaat was en daardoor niet te openen met oudere versies.

groeten Marcel

hoogteijling: Ik heb in ieder geval nog geen problemen gehad met uitwisseling van beide versies, 2007 en 2010. 2003 is dan wel weer een probleem, maar dat zou je met die fileconverter op kunnen lossen.

Als de TS zich dan niet vergist heeft en 2003 bedoelt ipv 2007, dan ga ik ervan uit dat het wel eens de bestandsassociatie zou kunnen zijn.

Ja error53, misschien een repair-install van zijn officepakket het probleem op kan lossen.

groeten Marcel

Ik hou van rigoreuze oplossingen, dus een repairinstall zou ook mijn voorkeur hebben. Troubleshooten zou wel eens langer kunnen duren dan een repair install.

Wanneer ik een mail krijg met een word bestand (gemaakt in 2010) dan kan ik deze niet lezen.
BIj het openen van een ontvangen bestand wordt mij eerst gevraagd met welk programma ik dit bestand wil openen.
(adobe of word) Daarna wordt gevraagd naar wat te converteren (gecodeerde tekst, tekstzonder opmaak of bij works)
Bij alle keuzes die ik maak krijg geen goede tekst, alleen maar codesteksten.
Ik heb al eerder conversieprogramma gedownload, omdat ik dit als oplossing kreen aangedragen.

Wie kan mij helpen, zodat ik weer mijn ontvangen bestanden kan lezen?
BVD

ik heb al een converter gedownload, dat wil ook niet.
Wat bedoelt error 53 met "als TS zich dan niet vergist heeft en 2003 bedoelt ipv 2007"?? TS??
Bedankt voor al jullie reacties.
Helaas tot op heden geen resultaat.
De repair install heb ik nog niet gedaan. Eerst even overleggen met "mijn computerdeskundige"

... Office 2007 bestanden zijn toch ook al in het nieuwe xlsx en docx (etc..) formaat?

Je zegt het zelf al: het nieuwe formaat (weer een!)... Nee dus, oudere versies van word kunnen daar niets mee.

Je zou ook kunnen proberen het bestand openen in googledocs. Kun je tenminste zien wat het is!

Maar hij zegt toch word 2007? Word 2007 heeft al het xlsx formaat (of docx).

Kun je misschien zo'n bijlage hier posten ?
(ik weet niet of er gevoelige informatie in staat ?)
Ik wil wel eens weten of ik het wel kan openen.
Wij gebruiken Word2007.

Kun je aan de verzender van de bijlagen misschien eens vragen of hij ze als Word2007 wil opslaan en dan kijken of je ze wel kunt openen ?

@error53
Het is toch niet zo dat de extensie aangeeft of het te openen is ?
Word97 gebruikt ook .doc maar volgens mij kun je geen .doc openen die in Word2003 is gemaakt.
No you cannot open word 2010 documents into Word 2007 as it is not backwards compatible, you can however in Word 2010 click File>Save As, at the bottom of the window there will be a drop down menu that says Save As Type, select Office 2007 document or previous year in the drop down menu.

You can open 2007 documents into 2010, but as with most software it is not backwards compatible.
http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20101122113414AAy7ypB

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
ik stuur liever geen documenten door.
wel bedankt voor de reacties.
Inmiddels heb ik adobe er opgezet en nu kan ik sommige lezen, maar in word lukt het nog steeds niet.
Ik zal googledocs ook eens googelen.
gr

Ik denk dus toch dat het probleem erin zit dat je Word2010 bestanden niet kunt openen in Word2007, tenzij de verzender ze eerst opslaat als Word2007.

groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan