wordbestand verdwenen (Word 2007)

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
493
Een bestand van 16.000 tekens is opeens verdwenen. Ik was in het bestand aan het werk en wilde een zin invoegen. Na het tikken van de eerste letters (AL) verdween plots het hele bestand en bleven alleen de twee letters over, nog steeds onder dezelfde bestandsnaam. Het gevolg is dat ik bij het openen van die oorspronkelijke bestandsnaam alleen dat bestand vind met de twee letters. Het lijkt wel of het orginele bestand nu weg is en vervangen door de twee letters. Heb ik ongewild een toetsencombinatie gebruikt die dit heeft veroorzaakt? Ik beschik helaas niet over een backup. Dit is wat gedaan heb om het bestand terug te vinden
- met Verkenner gezocht, maar alleen het bestand met die twee letters gevonden
- nagekeken of ik het bestand niet per ongeluk geknipt heb en dus opnieuw kan "plakken", geen resultaat.
-de prullenbak gecheckt, niets te vinden
-met Google desktop naar een trefwoord gezocht, geen bestand met dat trefwoord.
-software Herstel mijn Bestanden toegepast, gezocht naar verwijderde of gewiste bestanden, geen gelijkaardig bestand gevonden
-nagekeken of Word geen backup gemaakt heeft, maar "backup maken" onder opties voor Word stond niet aangevinkt en dus is er geen back up.
Ik heb inmiddels geen nieuw bestand aangemaakt om het vermiste bestand niet te overschrijven.
Wat nu? Zit het bestand nog ergens of is het gewoon verdwenen? Onder welke naam of extensie kan ik het eventueel terugvinden en waar?
 
De bestandsextensie van Word 2007 is meestel *.docx. je kunt nog kijken of Windows geen vorigeversie meer heeft. Dit kun je zien bij de map waar het document is opgeslagen door met de rechtermuis knop op deze map te klikken en dan eigenschappen te kiezen. Kies dan het tab vorigeversie en kijk of hier iets bij staat. (alleen Windows Vista en 7)
 
Bijk eigenschappen van de betreffende map vind ik geen tab "vorige versie". Wat nu?
 
Hierin kunnen een aantal "mappen" in staan op datum, bedank wanneer je het laast het bestand gezien hebt en open deze datum. Het zou kunnen dat hier het bestand nog staat.
 
Helaas, niet gevonden. Ik denk dat zo is gegaan: ik heb door een zin te willen invoegen ("Als...") tegelijk op de ctrl toets gedrukt, waadoor ik bijvoorbeeld de combinatie ctrl+a heb gevormd: dat heeft de hele tekst geselecteerd. Dan moet ik door een volgende combinatie (nog steeds met ctrl ingedrukt) de hele tekst geknipt hebben waardoor hij verdween. Waarschijnlijk heb ik dat twee keer gedaan, zodat ik ook niet meer de originele tekst kan plakken. Alles is razend snel gegaan. Een wijze les. Dank voor het advies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan