Wordbestand verzenden naar e-mailadres (als bijlage)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marjonj

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Via extra, aanpassen, opdrachten in de categorie bestand kun je een icoontje toevoegen aan de werkbalk van Word wat ervoor zorgt dat het huidige bestand wordt verzonden naar een e-mail adres als bijlage. (het icoontje is een envelopje met een paperclip)
Erg handig omdat je dan niet vanuit je e-mail het betreffende bestand moet opzoeken en bijvoegen.
Op kantoor waar ik regelmatig op twee verschillende werkplekken werk, blijft het icoontje echter op 1 van de 2 pc's lichtgrijs, dus niet aktief. Een raadsel, want ik log altijd netjes uit op de ene pc als ik op de andere ga werken en ik maak gebruik van hetzelfde profiel. Ik heb me er uiteindelijk maar bij neergelegd dat het vanaf de ene pc gewoon niet werkt.
Nu heeft echter iemand anders hetzelfde probleem gemeld. Zij heeft het op een pc thuis. Icoontje toegevoegd, maar het wordt niet aktief. Het gebeurt dus kennelijk vaker. Weet iemand wat hier verkeerd gaat?

De ene PC kan wel gewoon mailen enzo?

Ik zag zojuist iemand met hetzelfde probleem. ME toevallig?

De kennis waarbij het ook niet lukt gebruikt Outlook
Op kantoor gebruiken we Lotus Notes (op beide pc's).
De versie van Office weet ik zo gauw niet. We gebruiken Windows 2000 als besturingssysteem (zelfde als de kennis)

Ik zie dat er nog iemand op mijn vraag had gereageerd. Sorry had ik niet eerder gezien. Nee, geen ME dus. Dit heb ik thuis (nog) wel, maar hier werkt het perfect!

Geplaatst door Marjonj
De kennis waarbij het ook niet lukt gebruikt Outlook
Op kantoor gebruiken we Lotus Notes (op beide pc's).
De versie van Office weet ik zo gauw niet. We gebruiken Windows 2000 als besturingssysteem (zelfde als de kennis)

Hai,

En heb je mijn suggestie al gecontrolleerd in dat bestand?

Ik kwam deze fout namelijk bij zowat elke Office-versie tegen met verschillende combi's.

See Yah! :thumb:

O ja nog wat:

Heb jij een vinkje staan bij:
Extra/opties/algemeen/bericht bijvoegen?

Ik kon gisterenavond helaas niet meer reageren.

Ik heb thuis de instructies nagelopen van de ms support site. Bij mij staat alles netjes zoals het hoort. Maar op mijn thuis pc werkt het dan ook. Dus dat is niet vreemd.
Pas volgende week kan ik het op de pc uittesten waarop het niet werkt. Dus ik kom er nog een keer op terug.
Ik geef het advies ook door aan de kennis.

Vwb het vinkje; ik denk niet dat dit er mee te maken heeft. Haal je het vinkje weg dan verandert het icoon 'verzenden naar e-mailadres (als bijlage)' in 'E-mailadres als tekst' Het paperclipje wordt dan de letter A. Het krijgt dan alleen een andere functie, maar is wel aktief en aanklikbaar.

Voor zover in ieder geval dank voor de reaktie!
(to be continued)

Hai Marjon, :D

Ok, graag gedaan!
Ik wacht jou antwoord af.

M.b.t. dat vinkje. één en ander had op een misverstand (doet het dus blijkbaar niet) kunnen berusten en vandaar mijn tip voor het vinkje. (je kunt dan immers ook geen bijlage verzenden)

Ik heb nog even verder gekeken.
Het komt inderdaad voor bij verschillende typen emailclients.

Waar je ook naar moet kijken is:
In Internet Explorer:
Extra/Internet Opties/Programmas en dan het programma wat jou standaar mailprogramma is invullen bij: mail.

Excuses voor de late reaktie, maar ik kon niet eerder reageren. Op de zaak is mijn profiel op de ene werkpc kennelijk toch niet helemaal gelijk aan de andere. Op de ene pc stond de verwijzing naar het juiste e-mail programma (in dit geval Lotus Notes) niet goed ingesteld.
De kennis met hezelfde probleem op een pc thuis heeft zelf een bericht op deze site geplaatst, dus wat mij betreft is het opgelost.
Bedankt iedereen voor de suggesties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan