Wordbestanden gewijzigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bootje12

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2013
Hoi allemaal,

Na een weekend werk open ik net mijn map met 100 wordbestanden en ze zijn allemaal weg. Het enige dat er nog staat per bestand is een map en wanneer ik deze open zie ik drie bestanden:
1. colorschemmapping (XML), filelist (SML) en themedata (Microsoft office theme).

Het lijkt dus of alle bestanden zijn gewijzigd in mappen, ook met de zoekfunctie is geen enkel bestand meer terug te vinden.

Ik hoop dat jullie weten hoe ik mijn worddocumenten weer terug kan vinden of wat er is gebeurd.

Hartelijk dank alvast,

Bootjes

Lijkt erop dat je (per ongeluk) nu .docx bestanden gekoppeld hebt met Winzip/Winrar/7-zip uitpakkers ipv. met Word.
Test eerst even of je de bestanden vanuit Word kunt openen via het Openen vakje. Werkt dat, dan is het verhaal van hierboven van toepassing.

Tijs.

helaas

Dank Tijs, ik heb het geprobeerd. Helaas zijn de wordbestanden verdwenen dus kan ik ze ook niet openen op de door jou aangegeven wijze. Ik kan kiezen uit 1. colorschemmapping (XML), filelist (SML) en themedata (Microsoft office theme). Als ik deze bestanden via Word open krijg ik geen documenten te zien.

Bootje

Wow... Dat ziet er apart uit...

Ok, laten we het even zo doen: Jij komt naar de Helpmij chat, dan start je ook Teamviewer quicksupport en dan geef je mij in de chat de Teamviewer sessiecode + password als privé bericht.
/to dnties <sessiecode> <password>
Voorbeeld: Stel dat de Teamviewer sessiecode 123456789 is en het password 6574 dan doe je het volgende in de chat:
/to dnties 123456789 6574

Tot zo in de chat.

Tijs.

Ik heb met Teamviewer gekeken, en de .docx bestanden zijn inderdaad niet meer te vinden. Wel zijn (delen van) de .docx bestanden uitgepakt in die mappen waarover gesproken is in de startposting, maar de (brood-)tekst van het originele .docx bestand staat daar niet in.

Oorzaak zou een iFilter kunnen zijn voor .zip, .rar etc. bestanden dat recent is geïnstalleerd als plugin van Windows Search. We hebben in ieder geval het indexeren van *.doc* bestanden uitgezet, zodat (zie hieronder) de evt. geredde .docx bestanden niet weer worden geïndexeerd/vernaggelt.

Bootje probeert nu via Recuva (geavanceerde scan) de originele .docx bestanden nog terug te halen. Gaat nog (geschat) een uur duren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan