worddocumenten versus browsertabs

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0512

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
Berichten
182
Bij volgende situatie:

Windows Vista Enterprise
IE7.0.6602.18005
MS Office 2003


Hoe kan ik ervoor zorgen dat een link naar een worddocument, NIET in een IE tabblad geöpend wordt, maar wel in MS Word?

Wat ik reeds probeerde:
in IE:
Extra => Internetopties => Tab Programma's => Programma's Instellen =>
(nu kom je in hetzelfde venster als configuratiescherm => programmas => standaardprogramma's)
=> "Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen" => .doc extentie IS AAN Microsoft Office Word gekoppeld, maar deze instelling lijkt geen enkel effect te hebben wanneer we vanuit de browser vertrekken met een link :(

iemand suggesties?
 
Vooruitgang:

Ik ben erin geslaagd dit correct in te stellen.

Met de gratis tool "FileTypesMan" kan ik voor extenties naar keuze zorgen dat de volgende optie actief is: "don't open inside a web browser window". Wat dit programma doet is een registry waarde aanpassen. Vandaar mijn volgende vraag: iemand die er een idee van heeft welke registry waarde dat is?
dat is zeer leuk met zo'n tooltje als het om 1 pc gaat. Maar ik moet er binnenkort 200 doen,... het zou tof zijn als ik het in een scriptje kan steken.
 
Laatst bewerkt:
Moeilijk gedoe... Kun je niet gewoon op een andere browser overstappen? Bij de meeste kun je volgens mij gewoon instelen wat er precies met bestanden moet gebeuren.
 
nope, de configuratie die ik opgaf is de configuratie waar ik aan vast hang... spijtig genoeg, had het aan mij gelegen was het hier al overal firefox....


anyhow, ik heb het gevonden intussen, en het is eerder een office-issue dan een browser-issue


[HKEY_CLASSES_ROOT\Word.Document.8]
@="Microsoft Word Document"
"EditFlags"=hex:00,00,00,00
"BrowserFlags"=dword:00000008

deze registry waarde zorgt ervoor dat een worddocument nooit in een browser geopend wordt.
Er zijn zo ook equivalenten voor alle andere office toepassingen.

mss verplaatsen naar "office" voor andere mensen die dit eventueel nodig hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan