Worden gegevens verwijderd bij een gepartitioneerde schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zafar

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Berichten
67
Beste leden,

Als ik een clean install doe op een pc met een gepartitioneerde schijf, vroeg ik mij even af of ik mijn bestanden verlies die op andere schijfen (partities) zijn dan de c schijf..

Alvst bedankt!!
 
Als je het besturingsprogramma installeert op de C: schijf blijft de data op de andere partities gewoon bestaan. Ook de bestanden die al op C: staan blijven daar gewoon staan. Uiteraard maak je altijd een backup van de belangrijkste bestanden, er kan altijd iets fout gaan.
 
Hoi Zafar,

Als je een clean install doet dan gebeurt er met je andere partities niets alleen met de C: partitie, let wel dat je een backup maakt van de data bestanden van b.v outlook of de mijn documenten map e.d want die gaan dus wel weg bij een clean install, misschien een tip voor jou om die na je clean install voortaan op een andere partitie dan C: te zetten dan kan je ze in ieder geval niet per ongeluk vergeten.

Greetz, Browny
 
Hallo,

Ik zit ook ongeveer met zelfde probleem.
Ik had op mijn computer een c: schijf van 9gb en een D: schijf van 138gb.
Vondt het een beetje raar dat een man zei dat ik niet in een D: schijf mocht gaan of wat dan ook opslaan daarop.. en alles op de C: schijf moest opslaan.
D: schijf was op zich helemaal leeg.
Ik heb de pc opnieuw geinstalleerd, c: schijf geformateerd eerst uiteraard, maar ik heb ook gelijk met Windows installatie de D: schijf als partitie verwijderd.. :eek:
Verder niks aan gedaan.. Maar nu als ik pc opstart, zie ik noch die D: schijf noch die geheugen ervan..C: bleef op 9gig.. Ik dacht dat dat zou verandere.. niet dus..
Hoe kan ik die D: die nu ongepartitioneerd is weer als 1 geheel op de C: schijf toevoegen..??

Ik hoop dat iemand echt met een oplossing komt..:O Want wil die pc als een server gebruiken..

Oh trouwens..nog iets.. Ik had een paar dagen geleden mijn documenten van C: schijf gekopieerd naar D: schijf en sindsdien doet mijn monitor heel raar.. hij geeft "no signal" aan, maar na de herinstallatie doet ie het wel weer, maar als ik opnieuw starten via Windows doe, doet die scherm het weer niet, maar als ik via die kast (knopje lang drukken) doe, gaat ie wel weer aan.. :s

Alvast bedankt..!

Gr,
SiMRaN
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan