Wordperfect 7 werkt niet meer onder winXP

Status
Niet open voor verdere reacties.

tilburger

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2001
Mijn vorige PC was uitgerust met winME, hierop draaide ik Wordperfect 7.
Nu heb ik een PC met winXP. Maar mijn wordperfect 7 kan ik niet installeren onder winXP. Heeft iemand een oplossing ? Ik heb namelijk nogal wat documenten in wb3 formaat. (spreadsheet) en om die eerst allemaal om te zetten in EXCEL.........................:eek:

Niet instaleren???

Waarom zou je deze niet kunnen instaleren onder WinXP, geeft hij een foutmleding ofzo.

grtjs jjw

Geprobeerd

Maar ook geprobeerd of niet.

grtjs jjw

Ik heb het inderdaad geprobeerd om het te installeren.
Helaas maar heeft iemand nog een goede tip ????:(

OM WP7 te installeren in WindowsXP kun je gebruik maken van de compatibiliteits modus.

Ga naar het dvd-station van je WP7 dvd en start install.exe of setup.exe in compatibiliteit voor Windows98/ME en klaar is kees!

Geplaatst door BANDIT123
OM WP7 te installeren in WindowsXP kun je gebruik maken van de compatibiliteits modus.

Ga naar het dvd-station van je WP7 dvd en start install.exe of setup.exe in compatibiliteit voor Windows98/ME en klaar is kees!
[

/QUOTE]

Kees is nog niet klaar :)
Ik dacht even: HET LUKT, maar toen kwam de volgende foutmelding(en) Zie bijlage, wat nu ?

Bijlagen

• untitled.jpg
    untitled.jpg
    19,8 KB · Weergaven: 21
Geplaatst door tilburger
Geplaatst door BANDIT123

[

/QUOTE]

Kees is nog niet klaar :)
Ik dacht even: HET LUKT, maar toen kwam de volgende foutmelding(en) Zie bijlage, wat nu ?

Ik heb de foutmelding vele malen geannuleerd en uiteindelijk begon de installatie.
Nu wil ik corel spreadsheet openen en krijg ik de volgende foutmelding: Zie bijlage

Bijlagen

• untitled.jpg
    untitled.jpg
    1,7 KB · Weergaven: 24
Sorry , Bij de computer van mijn zoon is het zo wel goed gegaan Probeer een de cd op HD zetten en dan vandaar uit te installeren Wie weet?

Geplaatst door BANDIT123
Sorry , Bij de computer van mijn zoon is het zo wel goed gegaan Probeer een de cd op HD zetten en dan vandaar uit te installeren Wie weet?

Dan heeft die waarschijnlijk een FAT32 indeling van de harddisk en tilburger waarschijnlijk NTFS. Het is een DOS gebasseerd programma en die kan niet overweg met NTFS harddisken.

Maestro12 Je hebt volkomen gelijk , bij mijn zoon is het inderdaad Fat32 dat is bewust gedaan omdat er nog meer DOS gerelateerde progjes waren onderandere spellen die alleen met DOS overweg kunnen (Heb geen ervaring als je naast NTFS een FAT32 partitie maakt en daar WP7 op installeer)

Je kan een DOS programma wel op een NTFS partitie zetten en het zal ook werken. ALLEEN Word perfect controleerd de harddisk indeling en dat gaat dus net niet met NTFS want de indeling wordt niet herkent. Ik denk dat daar het grootste probleem ligt.

Dan zit er voor TILBURGER niets anders op dan helemaal overnieuw te beginnen en zijn HD FAT32 te formateren!!!

Geplaatst door BANDIT123
Dan zit er voor TILBURGER niets anders op dan helemaal overnieuw te beginnen en zijn HD FAT32 te formateren!!!

Daar ben ik dus ECHT niet blij mee !!!!:( :eek: :confused:

Je kan ook met bijvoorbeeld Partion Magic een nieuwe partitie maken en die als FAT32 indelen.

Geplaatst door maestro12
Je kan ook met bijvoorbeeld Partion Magic een nieuwe partitie maken en die als FAT32 indelen.

Dat wordt voor mij dus echt HOCUS POCUS.................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan