Wordpress blog errors.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lerrie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2010
Ik heb dit weekend via een tutorial geprobeerd mijn eerste wordpress blog te maken. De tutorial (http://line25.com/tutorials/how-to-create-a-simple-wordpress-blog-theme) liet zien hoe je alles moet coden etc. Ik heb alles precies overgenomen en de blog geinstaleerd alleen nu geeft hij bij elke pagina errors (http://www.elektrischeskateboardshop.nl/blog/)

Fatal error: Call to undefined function has_post_thumbnail() in /home/elektrischeskateboardshop.nl/public_html/blog/wp-content/themes/ess/index.php on line 11

En als ik de header van mij online bekijk zegt hij:
Fatal error: Call to undefined function wp_title() in /home/elektrischeskateboardshop.nl/public_html/blog/wp-content/themes/ess/header.php on line 5

Weet iemand wie mij daar bij kan helpen? De php code is precies dezelfde als in de tutorial. Dit is mijn eerst php blog en heb geen idee wat er mis is. Heb wordpress 3.2 geinstalleerd als ik het goed heb.

Bvd

Laatst bewerkt:
even kort gezegd hij zoekt naar een functie die niet beschreven is/ niet kan vinden in de bestanden die gelinkt zijn. Dus ergens zal er toch een fout zitten.

Wat je kan doen is kijk bij de standard theme van wordpress waar hun die functie wel hebben staan (waarschijnlijk bij functions.php ofzo iets).

Bedankt voor de uitleg. Ik heb de code precies gekopieerd van de tutorial, en aangepast aan mijn layout. Helaas was er in de tutorial geen uitleg gegeven wat er in functions.php moet komen. Als je mij hier bij kan helpen zou dat super zijn (Zie code uit tutorial pagina).

Heb een nieuwe index.php file aangemaakt in mijn ess blog map! Dus daar aan ligt het waarschijnlijk niet. Heel vreemd dat als ik zijn tutorial precies over neem (zijn blog werkt wel gewoon) dat mijne het niet doet.

Ja, die dingen zijn altijd raar. Je volgt iets precies en dan werkt het niet. Of hij heeft ergens een fout gemaakt, of iets is onduidelijk, of iets is toch niet helemaal goed uitgevoerd.

Als je de default theme kiest werkt de website dan wel? Dan weten we in ieder geval dat het aan de theme ligt.

Heel raar. Maar hier hier zie ik wel de functions.php verschijnen van @klaaspeter.

Kun je een nieuwe wordpress installatie doen in een directory blogtest? Kijken of wordpress het dan wel doet. Vervolgens de directory themes/ess naar deze blogtest directory copieren. Kijken of wordpress het nog steeds doet. Daarna theme ess selecteren? En weer kijken?

Enige hoop - dit soort totaal vreemde dingen zijn vaak makkelijker op te lossen dan die hele kleine foutjes :).

Als je mij een zip van je ess theme file stuurt dan doe ik even een test op mijn wordpress omgeving. functions.php staat niet uitgeschreven in de beschrijving. Ik zou daarom de functions.php file uit de home-directory gebruiken, maar Wordpress zou die automatisch moeten oppikken.

Zit op werk op dit moment dus kan je helaas niks sturen. Zal ik vanavond doen als ik terug kom! Bedankt voor je hulp!

Geen probleem, ik ben erg nieuwsgierig naar de oorzaak van dit probleem. Ik zie het vanavond wel verschijnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan