Wordpress deeplink

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj technics

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
Beste forum leden,

Ik ben tamelijk nieuw in wordpress. Heb wel wat ervaring met dedicated code maar moet nu voor de eerste keer met een CMS aan de slag.

Voorlopig lukt alles wel tamelijk, het enige wat ik niet krijg uitgevist is hoe ik deeplinks kan maken vanuit mijn menu. De website is opgebouwd uit 8 pagina's met elkaar een bergje "subthemas"

Bv.
Home
Over ons
-punt
-punt 2
-...
...

Nu zou ik in mijn menu een dropdown "over ons" willen met daaronder twee knopjes. Tot daar lukt alles heel goed. De parent knop "Over ons" naar de pagina laten gaan is ook geen probleem maar is er een mogelijkheid om de overige twee knoppen automatisch de pagina juist te laten scrollen?

Ik hoop dat deze uitleg wat begrijpbaar is.

Alvast bedankt voor de hulp

Volgens mij moet dat wel kunnen en ik denk op de volgende manier. Je maakt eerst je pagina "Over ons" aan met daarin de verschillende punten waar je naar wilt verwijzen. De titel van de verschillende punten geef je de opmaak "Kop 3" in de editor in Wordpress.
Als je daarmee klaar bent, wissel je in de editor van de visuele weergave naar de tekstweergave. In deze weergave kun je de HTML van de pagina bewerken. De titel van de verschillende subthema's op de pagina zien er dan ongeveer als volgt uit:
Code:
<h3>Punt 1</h3>
.
.
.
<h3>Punt 2</h3>
enz.

Dat pas je vervolgens als volgt aan:
Code:
<h3 [COLOR="#FF0000"]id="punt-1"[/COLOR]>Punt 1</h3>
.
.
.
<h3 [COLOR="#FF0000"]id="punt-2"[/COLOR]>Punt 2</h3>
enz.

Vervolgens maak je voor elk subthema op je pagina een menu-item aan met een aangepaste link:
menu.JPG
De URL voor het eerste subthema ziet er dan bijvoorbeeld als volgt uit:
http://www.mijnwebsite.nl/over-ons/#punt-1
en voor het tweede:
http://www.mijnwebsite.nl/over-ons/#punt-2

Belangrijk is dat in de URL in het menu-item het stukje achter de # exact overeenkomt met de id die je in de HTML-code hebt toegevoegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan