WordPress Google Analytics > bezoekersaantallen > eigen ip uitsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlowerDusty

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Hallo,

Ik heb via Google Analytics mijn Wordpress website al enige tijd geleden op aangemeld. In mijn dashboard in Wordpress zie ik netjes de ''site statistieken'' staan. Maar kwam er al snel achter dat die vele ''views'' mijn eigen bezoeken zijn (als ik niet als admin ben ingelogd). Nu heb ik met het zoeken een website gevonden die uitlegt hoe je je eigen ip adres kan uitsluiten, zodat je eigen bezoeken niet meegeteld worden.
Via Google Analystics > Filters heb ik mijn eigen IP adres ingevuld om uit te sluiten. Echter, ik zie nog steeds als ik op mijn website klik dat de views toenemen. Het lijkt dus niet te werken..
Bijlage een printscreen van de instellingen, zoals ik het heb ingesteld. Misschien doe ik toch iets verkeerd?
Untitled-1.jpg

Laatst bewerkt:
Misschien handig als je even een nieuw plaatje upload waar je huidige IP uit gefilterd is ;)

Volgens mij begrijp ik het niet helemaal. Zit overal in te kijken, onder filters staat dit, meer niet..

Edit: bedankt voor de tip! Heb nu de afbeelding aangepast.

Untitled-1.jpg

Laatst bewerkt:
Oh nee, zo bedoelde ik het niet, sorry. Ik bedoelde dat je IP nu open en bloot op het forum staat, wellicht is dat niet zo handig ^^

Ik heb nog iets ontdekt. Op Google Analytics zelf staat er bijvoorbeeld onder: Donderdag 22 januari: 7 bezoekers.
Op mijn WordPress website > Dashboard staat er: 50 views, op diezelfde donderdag 22 januari.. Er zit dus een verschil in.. Terwijl ik de Google Tracking Code wel netjes in mijn website heb staan. Tocht verschillen ze.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Zie afbeeldingen:
Screen1.jpg
Screen2Wordpress.jpg

Ik loop nu stage bij een bedrijf en doe ook onderzoek naar deze methodes. Wat ik op verschillende websites al heb gelezen dat de cijfers soms ook niet helemaal zuiver zijn.
Wanneer je grote aantallen bezoekers hebt, dan maakt dit wellicht niet uit. Maar als je nog kleiner bent, dan kan dit tot verwarring leiden.
Zoals ik al zei, deze tools kunnen er ook iets naast zitten en dat is dan denk ik ook het verschil wat je ziet.

Misschien een triviale vraag, maar dat overkwam mij ook: Plotseling heeft mijn provider mij een ander IP adres toegekend. Daar maken ze geen melding van. Dus moest ik mijn IP adres in Analytics even aanpassen.

Nog een andere tip: Analytics kan niet meten hoe lang een bezoeker op je eerste pagina verblijft. Dat geeft fouten in je analyse.
Aanbeveling van Google is om de tijdsfactor in je Google Tracking Code aan te passen:
http://analytics.blogspot.nl/2012/07/tracking-adjusted-bounce-rate-in-google.html
Ik heb die van mij op 30 sec. gezet:
Code:
setTimeout("_gaq.push(['_trackEvent','30_seconds','read'])", 30000);

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan