Opgelost Wordpress herinstalleren zonder backup

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

rewico

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2010
Berichten
79
In een eerdere (zelfde) situatie is het mij wel gelukt maar kom er nu niet meer uit.
De situatie is:
- Had op een Qnap een draaiende Wordpress met Mysql. Daar zijn backups van aanwezig maar heb geen idee waar.
- Deze Qnap heeft het begeven maar de 4 schijven heb ik in een andere kunnen zetten en alle bestanden zijn nog op de oorspronkelijke locaties aanwezig.
- Op de Qnap de Sql gestart, Wordpress en phpMyadmin geinstalleerd
Nu is dus de vraag hoe ik Sql en Wordpress weer met elkaar kan laten babbelen? Zie wel ergens een behoorlijke grote zip staan waar waarschijnlijk de backup in zit maar Wordpress en phpMyadmin wil niet groter dan 2 Gb importeren.

Hoop dat iemand de gouden tip heeft
 
Hoe heb je die backup van de SQL gemaakt?
Ik hoop wel met phpMyAdmin, BigDump of mysqldump of iets wat het netjes dumpt?

Op de Qnap moet je voor zover ik mij kan herinneren wel MySQL/MariaDB aanzetten.

Een zipfile kan je uitpakken, hé :).
Misschien zit er wel een sql-dump in, maar ik geloof niet dat die 2GB zal zijn. Mijn nieuwsssite met 10K aan artikelen is nog maar 90 MB groot.
 
Heb inmiddels de backup gevonden met daarin de database en de WP bestanden. Ooit gemaakt met met een backup progje in oudere versie van WP.
Nu uitvogelen het aan de praat te krijgen.
 
Hoe ziet de backup eruit?
 
Installeer bij voorkeur Wordpress opnieuw en dus schoon.

Het sql-bestand kan je het makkelijkst via mysqldump in de commandline (SSH) importeren, of via phpMyAdmin. En de wp-content map kan je gewoon bij een nieuwe installatie terugplaatsen.
 
Allemaal gedan.
- Database aangemaakt
- Nieuwe WP installatie met verwijzing naar die database
- Wp laat die nieuwe site zien
- Import database uit backup
- Kopieren wp-content naar nieuwe Wp map
- Wp start nu wel maar zie beeld zoals op foto. Geen van die linkjes werken.
- Wp-admin is niet te benaderen

Denk belangrijk te vermelden dat de backup waarschijnlijk uit de tijd is dat de site bij TransIp stond
 

Bijlagen

  • IMG-20231031-WA0000.jpg
    IMG-20231031-WA0000.jpg
    320,4 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Waar verwijzen de linkjes heen? En waar verwijzen in de HTML-source vanuit je browser de .css-stijlbladen naar?

Ik vermoed naar een oude URL die niet meer bestaat?
 
En jij hebt Wordpress dus in de map /Wordpress geinstalleerd. En daar gaat de nieuwe installatie dus niet vanuit.

Zie ook dit: https://wordpress.org/documentation...rl/#changing-the-url-directly-in-the-database

Mijn advies: Ga niet in de wp-config.php of functions.php je URL corrigeren, maar doe dit in je database. Verderop in de handleiding staat hoe je dit kan doen. In het kort: Tabel: wp_options, zoek hier de optie siteurl en stel de waarde daarachter in op jouw URL.

Misschien is het handig om er een (lokaal) domein aan vast te hangen met Virtual Hosts (klik).
Als het voor lokale doeleinden is op je eigen PC, dan kan je bijvoorbeeld www.wordpress.test aanmaken als virtual host. Het enige wat je moet doen is op jouw eigen PC's je hosts-bestand aan te passen en daarin www.wordpress.test verwijzen naar je IP-adres: 192.168.178.25. Vanzelfsprekend moet je in je WP-configuratie dan ook www.wordpress.test gebruiken.

Tadaah! vanaf dan kan je op jouw PC naar www.wordpress.test navigeren

Als je jouw site buitenaf bereikbaar wilt hebben, dan moet je de DNS van je domeinnaamregistrar aanpassen, en deze verwijzen naar je externe IP-adres, en ervoor zorgen dat je de portforwarding in je modem goed hebt ingesteld. Maar QNAP's verbinden met het grote open maar boze internet is erg risicovol dat ik deze extra stap met klem afraad. Dus begin liever bij 'De webserver activeren' van de genoemde Qnap handleiding.
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik ga er mee aan de gang.
Wordpress heeft zich via het Qnap dashboard daar zelf geinstalleerd dus ging er vanuit dat dit ok was.
..... waarde daarachter in op jouw URL. wat is de notatie hiervoor?
 
Je URL moet je invullen, waar Wordpress geinstalleerd staat.
Maar persoonlijk zou ik kiezen voor een aparte lokale domein. Dit gaat vaak problemen geven met relatieve paden.
Ik ken bijna geen site die alles onder /wordpress geinstalleerd heeft.

Of je moet het in de webroot zetten. Maar dan heb je er ook weinig aan als je andere sites gaat plaatsen.
Dus daarom is een Virtual Host een goed idee.
 
Oké, dat is dan duidelijk. Dan corrigeer je die toch?
Check even mijn vorige post en kruip de database in. of heb je dat al gedaan?
 
Jazeker ben ik de database ingekropen maar denk dat ik de missende links al gevonden heb.
Was namelijk vergeten om de inhoud van wpcontent naar de nieuwe install te doen. Die staat nu lekker te prutten want is best wel groot.
 
Fijn om te horen! Het is dus opgelost? 😀

Ander moet je even naar deze query kijken:
SQL:
UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE(post_content,'www.domain.com/wp-content/uploads','www.domain.com/images');

Of via de wp-cli:

Code:
wp search-replace 'example.dev' 'example.com' --skip-columns=guid
 
zoek even het ip op intern en ga naar je /etc/hosts/ en plaats daar het domein en ip in
vervolgens ook even je appache extra map virtualhost en plaats je ook even domain name in en localhost 0.0.0.0 want dat staat dus op de webserver
 
zoek even het ip op intern en ga naar je /etc/hosts/ en plaats daar het domein en ip in
vervolgens ook even je appache extra map virtualhost en plaats je ook even domain name in en localhost 0.0.0.0 want dat staat dus op de webserver
Klopt! Dat had ik al uitgebreid uitgelegd :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan