[Wordpress] Links naar pagina's werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

unknowuser

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2012
Goededag, leden van helpmij.nl,
Ik heb het voor elkaar gekregen om weer bezig te zijn met een projectje. Dit keer is het om de website van Jasmine Thompson een facelift te geven.
Zelf gebruikte ze een zakelijk (wel erg minimalistisch) thema, wat bijna alleen uit CSS leek te bestaan. Zo zag het tenminste eruit. Ik had hun toen benadert, en na enig overleg met meerdere partijen kreeg ik toestemming.
Inmiddels zijn er al wat dingen veranderd, alleen daardoor loop ik nu tegen een struikelblok aan. Voordat ik begonnen met het renoveren werkte iedere link nog gewoon perfect, en dan bedoel ik de links naar de pagina's.
Nu is dat niet meer zo, als je nu op een menuitem klikt, opent er enkel een witte pagina, zelfs de favicon wordt niet geladen. Als ik nieuwe pagina's aanmaak, kan ik ze wel gewoon bewerken (wat ook bij de andere lukt trouwens), alleen ik kan ze vervolgens niet veranderen. De permalinks staan op /%postname%/ en alles klopt daar voor de rest mee.
Weet iemand hoe dat kan, ik heb geen zin om een nieuwe versie van Wordpress te installeren, en heb daar tevens geen rechten toe gekregen om in hun SQL-database te snuffelen of om installaties te deïnstalleren.
Je kan de site overigens hier bekijken. Tot 8 mei kan je alleen een onderhouds-pagina zien. Voor die datum hoop ik ook het probleem opgelost te hebben.

Alvast bedankt,
Kevin Drechsler.

als ik het even samenvat heb jij gezegd dat het beter kan, ben je aan een project begonnen en werkt het nu niet meer. En tot overmaat van ramp zeg je dan ook nog doodleuk 'ik heb geen zin om Wordpress te installeren'. Mijn vraag aan jou is dus: Wat verwacht je van ons helpers hier als je zelf niet die 10 minuten voor een Wordpress install wilt investeren?

Tip1: Permalinks is niks mis mee. Het zit in de code.

Tip2: Miscchien heeft code die er simpel uitziet een reden om er simpel uit te zien. Was misschien niet perfect, maar werkte tenminste wel.

Tip3: Bij Wordpress is het in de regel niet nodig om rechtsteeks in de database te gaan rommelen.

Nee, zo is het verhaal niet. Het ligt anders. Als het moet wil ik gerust een verse installatie doen van Wordpress, alleen heb ik daar de rechten niet toe gekregen. Ik ben in feite maar degene die de site een nieuw uiterlijk geeft, meer niet en niet minder. Dat is eigenlijk wat ik bedoel, ik heb alleen permissie om een nieuw thema te mogen installeren, alles correct te stellen (CSS helpt natuurlijk weer niet mee), en om pagina's te bewerken. Hopelijk is het nu beter verklaard.

Je zou natuurlijk Wordpress ook op een andere plek kunnen installeren. Je test daar dan alles en als het werkt zoals je wilt verplaats je het hele spul naar de live omgeving.

Is een mogelijkheid ja, om alles te clonen naar me eigen hosting. Maar ik moet daarna wel vragen of ik toestemming mag hebben om alles dan vervolgens weer op hun hosting te plaatsen, en dat is tot nu toe niet toegestaan van hun. Ik ga het probleem morgen of dinsdag nogmaals uitleggen, en ik hoop dan toestemming te krijgen. Wat hun namelijk zo tegenhoudt is het feit dat ze dan de gebruikersaccounts opnieuw moeten instellen. Dat is opzich nog niet zo groot probleem, maar hun bevalt de gedachte niet dat ik eerder toegang heb op het administratiegedeelte dan hun ;).

In dat geval kan het toch ook voldoende zijn om op je eigen hosting een schone installatie van WordPress te zetten en daar het door jou ontworpen thema verder te testen, de problemen eruit te halen en vervolgens alleen het thema terug te plaatsen als alles werkt zoals het hebben wilt?

Is al niet meer nodig. Er is iets misgegaan in de instellingen.
Wordpress is namelijk geïnstalleerd op de /official-url, en iemand (zal ik wel zijn, hahaha) had dat in de instellingen er af gehaald. Zodat de URL korter werdt. Weer aan toegevoegd in de instellingen en het werkt weer gewoon perfect :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan