Hallo Lonballz,
Als je een login systeem wilt maken dat los staat van Wordpress, dan kan dit nog wel eens knap lastig gaan worden. Als eerste moet je zelf aan de slag gaan met een member systeem, wat je zou moeten programmeren in PHP met gebruik van MySQL. Om veiligheid te waarborgen moet je een inlog- en registratieformulier maken met encriptie (bijv. MD5). Ik heb daar wel een zelf gemaakte WP-plugin voor.
Daarnaast moet je iets maken wat je gebruiker te zien krijgt als hij/zij inlogt. Dit kan iets statisch of dynamisch zijn. Een statische pagina is een simpele pagina, die er voor iedereen hetzelfde uitziet. Een dynamische pagina is afhankelijk van diverse variabelen en/of gegevens.
Als je wil gaan werken met statische inhoud, moet je een pagina maken in Wordpress, en er dan voor zorgen dat deze nergens geïndexeerd wordt in een menu of sitemap. Het is immers een verborgen pagina. Hier kun je dan veilig je content op plaatsen. Verder moet je die pagina ook voorzien van de juiste scripts om te voorkomen dat niet ingelogde bezoekers toegang tot je pagina krijgen.
Wil je gaan werken met dynamische inhoud, dan wordt het allemaal een stukje lastiger. Je moet namelijk het een en ander aan kennis hebben over PHP en MySQL. De gegevens zijn immers afhankelijk van andere gegevens die via een formulier of database aan de parameters worden toegewezen. Een puntensysteem moet bijvoorbeeld een Database met minstens een tabel hebben om de gegevens in op te slaan. Je inlogscript haalt de username op waarmee is ingelogd, en dit wordt doorgegeven aan de pagina. Als er dan door middel van een bepaalde actie (klikken op een link o.i.d.) een punt wordt verdiend, moet je script eerst de username opvragen die al eerder is opgheaald. Dan kan er verbinding worden gelegd naar je database en wordt in de desbetreffende tabel waar je punten in staan een nieuwe rij aangemaakt, of een bestaande rij bewerkt. Daarin kunnen bijvoorbeeld een varchar met de naam username zitten, en een decimal met de naam points.
Zoals ik al eerder heb gezegd moet je hier wel wat kennis hebben van PHP en MySQL. Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.
Groet, Jochem