Wordpress op eigen computer installeren met XAMPP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anblauw

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2015
Graag wil ik op mijn eigen computer gaan werken aan websites via wordpress.

Nu moet dat mogelijk zijn via het installeren van wordpress op mijn eigen computer.

Via via heb ik gehoord dat het kan met behulp van XAMPP. Weet iemand hoe ik dat moet aanpakken? Alvast bedankt

gelukt

Het is gelukt om de programma's te installeren en te gebruiken.
Alleen nu zit ik nog met hoe ik de zelfgemaakt website op mijn computer via wordpress op mijn computer op mijn eigen site ( home.online.nl) zet.
Gaat dat via FTP?

Waarom zou je op je eigen computer FTP nodig hebben? Je kan toch al in Windows over je hele harde schijf browsen ;)?

Hallo PHP4U, ik en de termen nog niet zo goed. Maar ik bedoel hoe krijg ik de wordpress website van localhost naar server van home.online.nl . Misschien heb ik daar toch te weinig ruimte en moet ik bij een website hosting meer ruimte inhuren.

De webruimte bij Online kent geen PHP en MySQL ondersteuning. Dus dit kan je sowieso al afstrepen van je lijst. Je kan beter hosting via een webhosting regelen.
Ikzelf zit bij Deziweb, en zij bevallen me prima.

Als je de webhosting geregeld hebt (zorg dat de nieuwste PHP en MySQL ondersteunt worden, vraag na bij hen), kan je met een FTP-programma (bijv. WS_FTP) de bestanden uploaden naar je webhosting, zodat ze online komen te staan voor iedereen.

uploaden

Ik heb helaas een pc. Het uploaden ging de vorige keer niet goed. Hoe krijg ik themes/plugins en links goed overgezet naar de server van het hosting bedrijf?

Download FileZilla FTP dlient. Als het goed is heb je FTP gegevens van je host provider gehad (hostnaam, gebruiker, wachtwoord). Met deze gegevens kun je in FileZilla een verbinding maken met de host ruimte van je provider. Hiermee kun je bestanden uploaden en downloaden.

@werner
Even benieuwd (als niet-Mac gebruiker). Kun je een lokale domeinnaam in de Mac opgeven? Bij Windows kun je dit doen in bestand hosts. Met één regel erbij heb je een lokaal domein, bijv. 127.0.0.1 www.lokaal.lan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan