Wordpress opzetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter janp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

janp

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2002
beste mensen, ik woon in Polen, ben 76 jaar heb in het verleden enkele websites gemaakt met wysiwyg editors. heb een strato hostingpakket. en ik wil eigenlijk voor mijn dochter nog een website in wordpress maken over kleding maken en repareren, omdat ze hiermee wil gaan beginnen. Maar ik heb diverse handleidingen opgezocht, maar weet gewoonweg niet hoe en waar ik moet beginnen. wie kan mij echt op weg helpen
groetjes Jan

Ga eerst eens na of Strato een zelf-installatie voor Wordpress aanbied. Veel grote hostingbedrijven hebben dit namelijk.
Als dit zo is, dan kan je in een handomdraai een eigen Wordpress-installatie opzetten.

Als dit niet zo is, dan kan je op https://nl.wordpress.org/ Wordpress downloaden. Deze kan je via FTP uploaden naar je website ruimte bij Strato.
Het eniger wat je moet doen is een MySQL-database aanmaken via het Strato control-panel en hiervan de hostname, username, wachtwoord, databasenaam onthouden.
Vervolgens als je Wordpress geuploadt hebt, en deze opent, dan moet je deze gegevens invullen bij de installatie. Na een tiental seconden is de boel geinstalleerd, en kan je lekker aan de gang gaan met WordPress.....

PS: Wil je voortaan voor je eigen vragen een nieuw topic aanmaken? Dat houdt het forum overzichtelijk!
Daar kan de "Attendeer moderator"-knop voor gebruikt worden ;)
PHP4U: prima

Laatst bewerkt:
De vraag heeft nu een eigen thread gekregen, succes met je vraag :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan