Wordpress portfolio website spam reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlowerDusty

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Hallo,

Ik heb met WordPress een portfolio website gebouwd, hierop staat o.a. mijn grafische werk. Echter, op een bepaalde afbeelding (vouwdoosje met bouwtekening) wordt opvallend vaak gereageerd door buitenlanders (Engels sprekend, met aparte e-mailadressen) sommige proberen reclame te maken en een enkeling, liet even weten hoe handig de bouwtekening is van mijn project en heeft denk ik de afbeelding overgenomen. Kan ik oplossen door een watermerk eroverheen te plaatsen. Maar goed ik vind het vervelend en heb zelf al van alles geprobeerd, dat mensen niet zomaar reacties kunnen plaatsen.
Ten eerste staan ''reacties'' op iedere pagina uitgevinkt.
In mijn dashboard onder ''Instellingen'' > Reacties had ik ook alles al vanaf het begin af aan uitgevinkt.

Het vouwdoosje staat in een portfolio grid en als je erop klikt om te vergroten wordt deze afgebeeld in lightbox. Ik ben erachter gekomen dat de afbeelding in een bijlagepagina (mediabijlage) staat afgebeeld attachment... En hier zie je de reactie's onder het doosje ook staan (die ik overigens handmatig wel kan verwijderen of rapporteren als spam). Als ik vervolgens klik op: media bewerken, staan de reacties gewoon al uitgevinkt. Ik begrijp daarom niet waarom mensen zomaar kunnen reageren iedere keer.. Weet iemand hoe ik dit alsnog op de een of andere manier kan uitschakelen of tegen kan gaan?

Kan je het probleem niet oplossen door gewoon te zorgen dat er alleen reacties opkomen als jij ze goedkeurt?

Heb je Askimet geinstalleerd als plugin? Ik heb deze op al mijn websites in Wordpress geinstalleerd en het werkt uitstekend.
Als je dit nog niet hebt, doen! Wel even een account maken zodat je een sleutel krijgt welke je in moet voeren.

Ik heb onder instellingen > reacties wel aangevinkt: voor een reactie verschijnt, reactie moet handmatig worden goedgekeurd.
In principe zou een reactie met dit vinkje helemaal niet zomaar op mijn website moeten verschijnen, toch?

Nu ik het zelf nog eens zit te bekijken, heb ik deze twee ook maar even aangevinkt:
- Schrijvers van reacties moeten naam en e-mailadres opgeven.
- Gebruikers moeten ingelogd zijn om te kunnen reageren.

De plugin Askimet heb ik ook maar meteen even geïnstalleerd! Verder zou ik het niet weten.
In bijlage heb ik wat screenshots geplaatst, hoe die reacties eruit zien (had er nog 1 laten staan).

Bijlagen

• Reactie_portfolio.jpg
    Reactie_portfolio.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 54
  • Reacties.jpg
    Reacties.jpg
    39 KB · Weergaven: 49
  • Reactie_instellingen.jpg
    Reactie_instellingen.jpg
    91,8 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
wat ik zelf doe is bij alle pagina's die ik heb aangemaakt, deze selecteren en dan via acties, bewerken aanklikken, en dan alle pagina's zetten op Niet reageren.

Dit heb ik ook bij mijn berichten gedaan. Zo kunnen ze nergens op reageren omdat het niet wordt aangegeven.
Verder bij elke nieuw bericht even opletten dat je dit instelt.

Bedankt voor de tip! Ik kwam er overigens nog achter dat via media > bibliotheek > afbeelding > overige details bewerken, dat daar ook nog afzonderlijk reacties kan worden aan of uitgevinkt.
Deze stond bij het vouwdoosje nog aangevinkt. Wel omslachtig, maar hopelijk ben ik nu definitief van die irritante reacties af..

Bedankt voor de tip! Ik kwam er overigens nog achter dat via media > bibliotheek > afbeelding > overige details bewerken, dat daar ook nog afzonderlijk reacties kan worden aan of uitgevinkt.
Deze stond bij het vouwdoosje nog aangevinkt. Wel omslachtig, maar hopelijk ben ik nu definitief van die irritante reacties af..

Het is inderdaad wat omslachtig maar ik zie dat je het wel opgelost hebt. Toch wil ik je nog een tip geven. Behalve Akismet, wat een prima optie is om spam tegen te gaan, zou je ook nog eens naar de Disable Comments plug-in kunnen kijken. Hiermee kun je per berichttype (bericht, pagina en media) aangeven of er op gereageerd mag worden, daarnaast is het mogelijk om de reactiemogelijkheden voor je hele site uit te schakelen, mocht je dat willen.

Die plugin disable comments, doet precies hetzelfde als je het met de hand zou doen, zoals ik eigenlijk zei.
Een extra plugin voor iets wat je zelf kan doen, zou ik dus niet doen. Hoe meer plugins je gaat gebruiken, hoe trager je website KAN worden.
Te veel plugins is niet aan te raden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan