[WORDPRESS] read more link in normale page, of in het pagina menu, knop naar article

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricie

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Hallo,

Ik ben bezig met een nieuwe site zit van alles en nogwat in, een gedeelte over een redelijk nieuwe hobby van me, fotograferen.
Nu heb ik een heel mooi system met foto's enzo, maar ik vind het vrij slordig staan om alles onder elkaar te plaatsen.
Momenteel heb ik verschillende pagina's met verschillende foto's, enkele voorbeelden: Natuur fotografie, Muziek fotografie, 112 fotografie.

Nu wil ik graag in een normale pagina (niet de blog pagina) een read more link net als in de blog, zodat je niet verplicht bent langs de foto's te gaan, en zodat alle foto's apart staan.
Nu is mijn vraag ofdat dit kan en zo ja hoe?

Kan dit niet, kan ik dan van mijn blog links zetten naar de catogory's in het normale menu waar de pagina's instaan?
Mocht dit ook niet kunnen, wat is dan volgens jullie een mooie optie?

Met vriendelijke groet,

Ricie

re

Hoi,

Ik vat niet helemaal wat je bedoeld. Bedoel je laatste post met titel en poster of laatste nieuws met poster en titel. Of bedoel je gewoon het home pagina nieuws met een deel van de tekst en een read more button?

Want volgens mij is het namelijk gewoon een functie van wordpress zelf. Het neerzetten van de laatste posts is niet zo moeilijk.als je dat wil moet je het even vragen :)

edit: laatste posts
Code:
<?php query_posts('showposts=4'); ?>
								<ul>
									<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>
									<li>
										<strong><a href="<?php the_permalink() ?>" rel="bookmark" title="<?php _e('Permanent link to'); ?> <?php the_title(); ?>"><?php the_title(); ?></a></strong><br />
										<small><?php the_time('m-d-Y') ?></small>
									</li>
									<?php endwhile;?>
								</ul>
[/i]

en voor laatste comments download wel even de bijlage en zet die in je theme mapje als je dit gaat gebruiken je kan alles aanpassen natuurlijk
Code:
	<?php include (TEMPLATEPATH . '/simple_recent_comments.php'); /* recent comments plugin by: www.g-loaded.eu */?>
								<?php if (function_exists('src_simple_recent_comments')) { src_simple_recent_comments(4, 60, '', ''); } ?>

Groetjes

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Sorry voor het beetje onduidelijke bericht van mij!, ik zal proberen uit te leggen, normaal heb je op de home je blog, waar je je posts in krijg als je ze opslaat. in deze posts kan je een read more link zetten, ik ga ervanuit dat de meeste weten wat ik bedoel met de read more link.

Nu heb ik een soort blog idee gemaakt waar ik mijn foto's upload, ik heb verschillende pagina's voor thema's zoals bijvoorbeeld natuur fotografie en 112 fotografie. kan ik nu op die normale pagina (112 en natuur fotografie in dit geval) een read more link zetten net als in de posts?

Ik hoop datie zo wat duidelijker is!:confused:

Groetjes ricie

Ik heb niet precies het idee wat je bedoeld. Maar je hebt dus een pagina voor elk thema waar alle foto's op staan. Is het niet slimmer om ze gewoon te posten en ze een catogrie mee tegeven en misschien de catogorie link in de "navigatie" neer te zetten? Je kan ook voor elke een nieuwe pagina aanmaken en die link eronder plaatsen.

Ik heb nog steeds niet helemaal door wat je wil doen of wat je nu al hebt. Maar ik zou het gewoon apart posten ofzo.

Groetjes

Ok, bedankt, ja ik leg het een beetje vaag uit, kan ik de link naar de catogory dan in het hoofd menu zetten, dus waar ook de home page in zit en de contact page enzo, dat menu, als je begrijp wat ik bedoel?

tuurlijk kan dat :)

Ik weet niet of je links kan toevoegen simpel met wordpress, ik heb iig geen idee hoe. Maar natuurlijk kun je gewoon in je script waar je je links neerzetten (je pag navigatie)

Code:
<ul>
<?php wp_list_pages('sort_column=menu_order&depth=1&title_li=');?>
<li><a href="index.php?cat=nummer">Je categorie </a></li>
</ul>

op de plaats van nummer moet je categorie nummer dat je bij categorieën kan vinden

Groetjes

Dankje voor het helpen!, ik heb geen flauw idee waar ik dat php bestand vind, maar ik ga wel eens ff zoeken!

Ik kan het zelf niet vinden, weet iemand het misschien waar ik het kan vinden?

Vraagje, ik heb nu zo een link geplaatst en het werkt bijna perfect, het enige waarmee ik zit is dat als ik nu op de readmore link klik dat ik dan niet meer me images in een soort slideshow ding krijg, maar hij gewoon de image laad, ik maak gebruik van NextGEN gallery, iemand enig idee hoe ik dat oplos?

ik ben er dus zojuist achter gekomen, dat als ik de gallery voor de read more link plaats, dan doet hij het zo als hij het zou moeten doen, en als ik hem erachter plaats, dan doet hij het niet goed, en laad hij de url van de afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan