WordPress SEO van Yoast geinstalleerd, menu weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladycreative

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2011
WordPress SEO van Yoast geïnstalleerd. Nu kan ik op mijn site alleen de eerste pagina zien en niet de overige. Hoe maak ik dit weer in orde? Sitenaam: www.biancavandergun.nl

Hoe krijg ik mijn menu op de site?

Laatst bewerkt:
Het menu is geselecteerd, heeft ook altijd goed gewerkt, maar is nu helaas weg.
Heb Yoast verwijderd maar nog geen menu terug.
menu.JPG

Wel allemaal aangevinkt en aangemaakt. Hoe kom ik aan een menu?

Laatst bewerkt:
Staat die nog wel in je templates?

Heb je de betaalversie of de gratis versie van het thema?
En heb je Yoast wel goed ingesteld?

verwijder het menu eens, ververs en daarna maak een nieuw menu aan. Kijk eens of het dan wel werkt. Want Yoast maakt niet zo dingen niet meer werken, dat is mijn ervaring.

Laatst bewerkt:
De SEO plugin verwijderd, maar daar ligt het dus niet aan.

Dan is het zaak om te kijken waar het wel aan ligt.

Doe al je plungins uitschakelen, kijk dan daarna of je menu het weer doet en zet ze een voor een weer aan. Wel elke keer verversen zodat je dan kan zien of er een plugin is die het veroorzaakt.

Geef anders eens al je plugins hier. Het kan zijn dat je 2 conflicterende plugins hebt. Plus te veel plugins (en sommige zijn echt onnodig) kunnen je website langzaam maken maar ook onstabiel.

Wordpress opnieuw geïnstalleerd via dashboard updates, alle plug ins uitgeschakeld, maar geen menu.
Ik vraag me af of ik niets vergeet voor het instellen van het menu. Via widget ook aangegeven dat menu willen te gebruiken. Moet ik het ergens anders ook nog activeren? Misschien dat daar iets uit is gegaan?
Ik werk met versie 4.2.2, de nieuwste.
menu.JPGwidget.JPG plug in.JPG

Het blijft vreemd dat het 'zomaar' weg is. Dank voor het meedenken Femke

PHP4U
Ik weet niet precies waar ik moet kijken daarvoor, ik denk dat je dit bedoeld?
[temp 1.JPGtemp2.JPG

Ik mis een plaatje bij het menu:

deze dus (even vanaf mijn eigen website gemaakt)

Je moet dus even kijken bij Locaties beheren en niet alleen bij Menu's bewerken

13.JPG

Verder zie ik wat plugins die je hebt waarvan ik denk hm....en andere die je wel beter kan activeren zoals Akismet, heb je niet geactiveerd.

Verder heb je een goede contactformulier aan Contact Form 7.
Ik zelf heb Formidable.....die vind ik zelf iets mooier en handiger.

Edit: geen menu hè?
Zet je layout van de pagina's dan niet op full with
want dan komt er geen widget aan de zijkant ;)

Plus, je hebt misschien een statische pagina als voorkant (home) en niet de berichten posten?

Laatst bewerkt:
menu 1.JPG Heb ik!

Hoe zet ik de lay out niet op full with?
En wat bedoel je met widget aan de zijkant?

De homepagina is ook altijd statisch geweest met menu. ( heb jij mij eerder bij geholpen :D )

Hoe zet ik de lay out niet op full with?
Dat doe je als een pagina aangemaakt hebt, en dan zie je rechts (hopelijk) dat je kan kiezen tussen de normale page (met widget zijkant, want je hebt het menu in een widget geplaatst en moet het dus recht komen) of je kiest voor fullwith.

Nu heb ik gekeken wat je thema ondersteund https://www.themeinprogress.com/sueva/
maar ik vind het zelf wat onduidelijk.

Is het thema gekocht of heb je de gratis versie?

(en weet je nog waar die topic staat dat ik je eerder heb geholpen? Kan ik even terug kijken, want had je toen hetzelfde thema?)

Nog even:

je kan het hier mooi zien http://demo.themeinprogress.com/?theme=Sueva
Onder pages zie je dat je een rechter zijkant kan maken of een linker zijkant en dat doe je dus via die widgets.

14.JPG zo dus
en dan in de linkerkant nu even, zet je je widgets neer, dus je menu en zo.

Of je moet je menu gewoon bovenin hebben, zie de link en ja, dat is aan jou.

ps. heb je de gratis versie dan kan het zijn dat je niet zo heel veel kan instellen dan wanneer je thema koopt.

Laatst bewerkt:
Ik heb idd de gratis versie en kan volgens mij niet eens de mooie kolommen maken die je op de site ziet.
Mail gestuurd richting Rome, waar Sueva gemaakt wordt. Ze zullen wel terugmailen dat ze geen gratis support geven, vermoed ik net als Yoast. ( waar het dus niet aan lag)

Ik weet ook even niet meer welke opties ik nog meer kan bedenken om het menu terug te toveren.

eerdere topic : http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-of-alleen-op-startpagina-in-Theme-Sueva-free

Laatst bewerkt:
Ik heb idd de gratis versie en kan volgens mij niet eens de mooie kolommen maken die je op de site ziet.
Daarom zeg ik, een gratis versie kan niet altijd de dingen die de betaalde versie wel kan. En dat is eigenlijk best logisch.

Misschien toch eens op zoek gaan naar een ander thema, er zijn 1000den en 1000den gratis versies en hele mooie!!
Zoek eens op Free Responsive WP theme via google.

Overigs geeft Yoast wel degelijk support, je kan hem toch mailen. https://yoast.nl/contact/

Hi Femke,

Na dagen puzzelen was ik het zat. Ik heb de hele site eraf gemikt en alles opnieuw gedownload. ( de opgemaakte pagina's heeft hij toch nog ergens bewaard, wat mij dan weer verbaasd, maar handig is het wel)
Ik heb nu in ieder geval weer gewoon mijn menu terug. "Zoals het hoort."
Alle dank voor je hulp.

Met hetzelfde thema?
Dan is er ergens toch iets niet goed gegaan met een plugin wellicht. Die kunnen ook dingen door de war laten raken!!

Succes verder met je website!

Toppie voor je.
Misschien toch eens in je achterhoofd houden welke plugins je installeert. En als het dan weer is gaat, een voor een deze eens uitschakelen en kijken welke de oorzaak zou kunnen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan