Wordpress site bouwen en andere site online houden??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suchard

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Beste,

Ik heb mijn huidige site op de ftp server staan, maar zou graag een wordpress site gaan bouwen.
Kan ik die bouwen terwijl de andere nog online zichtbaar blijft?

decorator.nl

Hiervoor is het nodig om een systeem als DirectAdmin aan te schaffen. Dit is een redelijk prijzig pakket voor een test. Dus het is verstandig om ipv DirectAdmin Zpanel te gebruiken. Dit is gratis. Hiervoor moet je van de eerste site (die al online is) de nameserver aanpassen naar het IP van de server (wat heeeeeel waarschijnlijk al zo is), dit moet je ook doen voor je nieuwe site.

In Zpanel kun je allebei de websites pointen aan je server. Hierdoor kun je ze in Zadmin een eigen FTP account toewijzen en zo kun je heel gemakkelijk een site maken.

Waarschijnlijk is de ene site dan heel even offline. Maar dat is heel goed te minimaliseren hoor. Dit kan je doen door Zadmin op te zetten en te installeren. Vervolgens de website koppelen aan Zpanel. Als je dat gedaan hebt kun je alles op het FTP account zetten die Zpanel voor je website heeft aangemaakt.

Maar je moet van te voren natuurlijk wel even alles backuppen vanaf je huidige FTP account. Onthoud goed je namen (beter... schrijf ze op) van de SQL databases en de wachtwoorden (als het geen HTML site is die nu online staat). Deze moet je dan weer aanmaken met Zpanel.

Gaat het hiermee lukken?

groetjes
gast0171

Je kunt ook je WordPress gewoon bouwen in een submap of beter nog je huidige site verplaatsen naar een submap en een redirect instellen zodat bezoekers keurig worden doorgeleid. De WordPress bouw je dan op de plek waar die uiteindelijk ook komt te staan. Zodra de site klaar is de redirect weghalen en klaar.

Bedankt voor de reactie, in welk bestand zet ik de redirect, op welke plaats en met welke code ??

In index.php.
en dan zet je daarin de verwijzing naar de site in de submap (hier "site" dus zonder "", en als code "location:/site/index.php)
<?php
header("location:/site/index.php");
?>
Dus dan hoef ik voor mijn website dit niet te redirecten onder de instelling van mijn domeinnaam.... die blijft gewoon www.domeinnaam.nl en verwijst naar de hosting bijv hoster-mijnsite.nl. Anders moet je dat telkens aanpassen en was het zonder hoster-mijnsite.nl/site/ geweest...

Laatst bewerkt:
Hallo Suchard,

Waarschijnlijk gebruikt je theme een andere template voor de homepage dan de index.php? Dit kun je zien door de home pagina te bewerken en dan aan de rechterkant van het scherm zie je een kader Pagina Attributen waar Sjabloon in staat. Zet in die template <?php header("http://www.decorator.nl/old"); ?>. Plaats dit wel boven de get_header();

Zojuist deze code geprobeerd en het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan