Wordpress site online plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Ik heb hier een website gemaakt met wordpress, die staat lokaal op de pc, als ik die nu opload via ftp (met filezila) met de aangepaste wp-config.php file (met de MySQL gegevens, dan krijg ik niet de site die ik gemaakt heb maar een beginpagina van Wordpress, wat doe ik verkeerd, het kan toch niet dat ik volledig moet herbeginnen met het bouwen van die site.

Als je de 'wp-map' vanaf je PC upload naar internet
dan zitten daarin de systeembestanden van Wordpress. Eventueel aangevuld met een of meerdere thema's en met een of meerdere plugins.

De inhoud van je website echter is opgeslagen in een MySql database
en die wordt op deze manier niet meegenomen naar een andere lokatie.
Daarvoor zul je een dump van de database moeten maken en die op de juiste lokatie weer laden.
(Met dat laatste heb ikzelf trouwens geen ervaring, kan daar dus verder geen zinnige dingen over zeggen)

Voor een volgende keer:
Als je een nieuwe Wordpress-site aanmaakt op internet,
kun je bij de algemene instellingen gewoon aangeven dat de site niet door zoekmachines ge-indexeerd mag worden. Dan kun je in alle rust werken en hoef je geen werk te doen om hem over te zetten.
Dáár heb ik wel ervaring mee en geen klachten over (niet stiekum tóch gevonden door anden).

Inderdaad je moet de MySQL database exporteren en importeren op je nieuwe host. Dat kan makkelijk met phpMyAdmin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan