WordPress site verhuizen. Kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb twee domeinnamen. De ene is ongebruikt en bij anderen niet bekend. Nu wil ik een complete site maken op die ongebruikte met WordPress en hem daarna in z'n geheel overbrengen naar de andere. Op die andere staat al een site, gemaakt met Dreamweaver. Die moet dus vervangen worden: een nieuw jasje a.h.w.

Kan ik (met ftp) gewoon kopieren en plakken of gaat dat niet zomaar? Een eigenserver op een extra pc gaat ook, maar ik zou het liever doen zoals hierboven genoemd.

Ik heb geen ervaring met Wordpress maar volgens mij kan elke site verhuisd worden.
Via FTP kun je inderdaad de bestanden en mappen kopieren. Het enige wat lastiger is, is een eventuele SQL database. Deze moet je waarschijnlijk exporteren en op de nieuwe server weer importeren.

Verder kan het zijn dat er links op de site staan die verwijzen naar de oude server. Deze moet je aanpassen naar de nieuwe.

Het platform waar je site op draait is ook belangrijk, op een Windows server maakt het bijvoorbeeld niet uit of je hoofdletters of kleine letters gebruikt. Op een Linux server wel. Ga je van Windows naar Linux dan zul je waarschijnlijk wat links en of bestandsnamen moeten aanpassen

als je dit doet zal je het config bestand moeten aanpassen met de nieue gegevens van :

localhost:
username:
password:
db username:
db password:
db name:

dat soort dingen
zoals men hier voor me zijn export je database en inmporteer dan deze terug op de nieuwe server

Je moet gewoon bestanden via FTP overzetten (maak backups!)
Vervolgens moet je de database info aanpassen in het wp-config bestand...
Nu ga je naar de database en voer je de volgende querys uit...

MAAK EEN BACKUP VAN JE DB!!!!!!!
Code:
UPDATE wp_options SET option_value = REPLACE(option_value, 'OUDESITE', 'NIEUWESITE')
UPDATE wp_posts SET guid = REPLACE(guid, 'OUDESITE', 'NIEUWESITE')
UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE(post_content, 'OUDESITE', 'NIEUWESITE')

Als het goed is is nu je site verhuist...
Nu moet je alleen nog je instellingen + content nalopen want soms werken de permalinks enz. niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan