Wordpress statische paginas CMS

Status
Niet open voor verdere reacties.

lerrie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2010
Hallo. Ik heb via deze via http://www.youtube.com/watch?v=1o2XcHqQbRY eindelijk ontdekt hoe ik wordpress als statische pagina en cms kan gebruiken. Is dit de handigste manier om wordpress als cms systeem te gebruiken?

Als ik het op deze manier doe, per pagina een template uploaden, snap ik alleen niet waar ik bijv. mij images/.css/javascript maps moet plaatsen/uploaden? Wie kan mij dit uitleggen.

Plus is er een manier om via 1 wordpress page een bepaald gebied dat op elke pagina staat aan te passen (zoals hier: http://www.goodnightladies.nl/ rechts boven in de agenda) Ik wil dus hebben dat als er in 1 template/pagina de agenda wordt aangepast dat deze automatisch op de andere pagina's ook worden aangepast.

En is het mogelijk om via deze CMS systeem nog gebruik te maken met het comment systeem/inlog systeem etc? Want ik heb geen idee hoe ik die er aan moet toepassen.

Groeten

1) Je kunt niet per pagina een template uploaden. Je kunt alleen zelf pagina's naar eigen smaak maken (plaatjes tekst). Of begrijp ik je vraag verkeerd?

2) Met widgets kun je bepaalde onderdelen op je pagina plaatsen waar jij wilt. Je kunt dat ook handmatig doen, maar dan heb je wel een beetje verstand van php nodig. Er zullen ook wel plugins zijn die dit kunnen

3) Je kunt altijd accounts aan blijven maken.

Als dit niet helemaal je vragen beantwoordt dan laat maar weten.

1. Nee dit beantwoord niet echt mijn vragen. Zoals je ziet in het filmpje kan je, als je een nieuwe pagina in wordpress aan maakt een eigen template geven. Zo kan dat bij elke nieuwe pagina die er aan wordt gemaakt. Maar is dit de beste manier om van het cms systeem gebruik te maken? (Kijk anders het filmpje even door)

2. Hoe kan ik er voor zorgen, dat als er 1 ding wordt veranderd in wordpress (bijv. agenda punten) Dat deze voor elke andere pagina ook veranderd.

3. Als ik gebruik wil maken van het inlog systeem/comments moet ik mij waarschijnlijk wel aan een paar layout regels houden? Welke zijn dit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan