WordPress twentyten sidebar links - content - sidebar rechts

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Hallo allemaal,
Ik heb al een paar keer het twentyten template als basis gebruikt om een nieuwe template te maken. Nu heb ik een ontwerp met header, 3 kolommen en footer. Maar de 3 kolommen wil ik zo indelen: sidebar1 (links), content, sidebar2 (rechts).
HTML/CSS lukt wel maar omzetten naar wordpress thema (twentyten) zal vast lukken maar hoe 2e sidebar rechts?
Ik heb al gegoogled en vind wel links naar 2e sidebar toevoegen maar niet specifiek voor twentyten thema. Ben wel al wat gaan proberen en heb bij functions.php al dingen toegevoegd en een extra sidebar2.php gemaakt maar toch gaat het niet goed.
Hoe pak ik dit het beste aan? Bedankt!

Heren en dames, ik ben er bijna uit vandaar dat ik wat code hieronder voor de volgende die dit wil doen plaatsen. Het enige wat bij mij nog niet lukt is de widgets die ik in de extra sidebar heb geplaatst te laten zien.
TwentyTen registreren nieuwe sidebar; functions.php onder // Area6 heb ik een // Area7 gemaakt:
Code:
// Area 7, Right sidebar.
	register_sidebar(array(
  	'name' => __( 'sidebar2' ),
	'id' => 'sidebar2',
	'description' => __( 'Widgets in this area will be shown on the right-hand side.' ),
	'before_title' => '<h1>',
	'after_title' => '</h1>'
	));
Bij index.php en page.php roep ik de 2e sidebar zo aan:
Code:
    	<!-- begin sidebar right -->
        	<?php get_sidebar('right'); ?>
        <!-- eind sidebar right -->
Nu moet er nog een bestand bestaan wat sidebar-right.php heet (let op de naamgeving).

In de CSS code pas ik de tweede sidebar zo aan (klein stukje code als voorbeeld):
Code:
#sidebar2 { width: 200px; }

Achtergrond info: http://codex.wordpress.org/Function_Reference/register_sidebar en http://codex.wordpress.org/Function_Reference/get_sidebar

Bij Dashboard/Widgets zie je nu netjes 2e sidebar staan waar je widgets naar toe kan slepen maar nogmaals, bij worden de widgets nu nog niet getoont.

Opgelost! Natuurlijk moet in sidebar-right.php ook nog een en ander aangepast worden. Ik heb het nu zo staan:
Code:
<div id="sidebar2">

<?php
	if ( ! dynamic_sidebar( 'right-sidebar' ) ) : ?>
	<?php endif; // end sidebar widget area ?>

</div>

:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan