WordPress vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundance

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Beste Helpers,

Ik weet niet of mijn vraag te maken heeft met WP of met mijn provider ...
Ik heb een WP website met als hoofdnaam haastertcoaching.nl
Daarvoor had ik al een domeinnaam haastert.nl
Ik heb mijn provider gevraagd om op zijn server de bezoekers van haastrt.nl naar haastertcoaching.nl door te linken.
Toch krijgen bezoekers verschillende websites te zien, waarbij haastert.nl geen logo vertoont en minder tekst.

Ik vroeg mijn provider dit op te lossen, maar hij verwijst mij naar WP: "Ik zou adviseren om een redirect in te stellen op die alle bezoekers op haastert.nl automatisch doorstuurt naar het andere adres. Dit kan meestal wel met bepaalde Wordpress-plugins of via .htaccess."

Mijn WP ondersteuner adviseert mij echter om de provider te vragen haastert.nl te linken aan haastertcoaching.nl.

Ik kom er niet uit.
Wie weet de oplossing?

Even wat technische achtergrond bij dit probleem. Er zijn namelijk 2 zaken die hier mogelijk door elkaar lopen.

1)Wat het bereikbaar stellen van het domein betreft. Dit heeft alles te maken met DNS. En er zijn meerdere manier om het ene domein naar het andere te laten verwijzen. De makkelijkste, beste en goedkoopste oplossing is om het domein haastert.nl rechtstreeks te koppelen aan het andere domein via het beheerpaneel bij je provider (add-on domains heet dit bij cPanel). Op die manier wordt alle verkeer netjes op de juiste website opgevangen en afgehandeld. Bjikomend voordeel is dat je maar 1 hostingpakket nodig hebt en hoeft te betalen

2)In principe moet je website na het toepassen van optie 1 hierboven via allebei de domeinen hetzelfde uit zien. Mocht dat toch niet het geval zijn dan ligt dat aan je WordPress inrichting. Er klopt dan iets niet met de paden naar de diverse bestanden toe. Alle gebruikte paden dienen relatief te zijn. En voor zover ik weet is dat ook zo bij de standaard installatie van WordPress.

Ik heb mijn provider gevraagd om op zijn server de bezoekers van haastrt.nl naar haastertcoaching.nl door te linken.

Dit kan je zelf doen bij de hosting waar je de naam heb geregistreerd. Dat kan dan via Redirection of een doorstuurservice.
Ik heb bijv. 2 namen bij Versio geregistreerd die ik doorlink naar mijn officiële website van mijn praktijk die gehost is bij Strato. Dit is via Redirection en is gratis.

Nu heb ik bij TransIP ook 2 namen geregistreerd die doorlinken naar een andere website van mij, maar daar heb ik een doorlinkservice bij moeten nemen. Dat kost 5 euro per jaar of zo.

Bij beide (dus de 2 namen bij TransIP en de 2 namen bij Versio) heb ik GEEN pakket bij genomen, alleen puur de naam.

Mocht het niet lukken kun je het alsnog met een .htaccess bestand doen

Code:
Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteRule (.*) http://www.haastertcoaching.nl/$1 [R=301,L]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan