wordpress vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

KnutselKungfu

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2014
De regels van de tekst is te lang op elk pagina hoe kan ik de regels korter maken???

wordpress newbie

De ruimte waar de tekst geplaatst wordt smaller maken of een ENTER in je tekst geven.

Groeten Marcel

Waar je de tekst typt heb je toch ook een soort van Word-achtige box ?

Groeten Marcel

Ik geloof (ook) niet dat ik het helemaal begrijp.
Of je nu in de 'normale' (HTML) modus in Wordpress typt (waarin je niet kunt zien hoe het e.e.a. d'r in het 'echt' uit zal gaan zien), of je typt in de Wysiwygmode van Wordpress, de tekst wordt toch nooit breder dan je standaard paginabreedte?
Kun je eens een screendumpje bijvoegen van het probleem?

Laatst bewerkt:
Ik niet. Ik zou graag de pagina willen zien als je dit scherm verlaat, m.a.w. wát je probleem precies is na publicatie van de pagina.

Ik geloof (ook) niet dat ik het helemaal begrijp.
Of je nu in de 'normale' (HTML) modus in Wordpress typt (waarin je niet kunt zien hoe het e.e.a. d'r in het 'echt' uit zal gaan zien), of je typt in de Wysiwygmode van Wordpress, de tekst wordt toch nooit breder dan je standaard paginabreedte?
Kun je eens een screendumpje bijvoegen van het probleem?

wordp.jpg

ik probeer de regels in te korten want ik vind de regels te lang

Aha, juist ja, dan volstaat idd. een 'slag' op de Entertoets (zoals hoogteijling al schreef)

Wat lukt er precies niet, een Enter geven of worden de regels gewoon niet korter?
In je schrijfvenstertje zie je een tabje wysiwyg, zet hem eens op die ernaast, tekst.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat je de pagina mogelijk meerdere keren 'open' hebt staan. Sluit WP eens af en start opnieuw. Nu moet de Enter zichtbaar zijn.

Zie hieronder de laatste alinea (na de woorden -> .......na de......)

Bijlagen

• gepubliceerd zonder Enter.jpg
    gepubliceerd zonder Enter.jpg
    100,8 KB · Weergaven: 63
  • gepubliceerd met Enter.jpg
    gepubliceerd met Enter.jpg
    96,2 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
en in de wysiwyg ziet die Enter er dan zo uit :

Heb je mogelijk 'uitlijnen' ingeschakeld staan ? Als dat zo is, dan kan je enteren tot je een ons weegt, maar WP zal dan de regels blijven uitlijnen totdat je maar 1 woord per regel hebt, dan zal ook met optie uitlijnen ingeschakeld het gaan werken, maar dat zal vast niet de bedoeling zijn (1 woord per regel :D ).
Links uitlijnen ipv gecentreerd uitlijnen, klik op de optie links van de rode cirkel / elips.

Bijlagen

• wysiwyg.jpg
    wysiwyg.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 60
  • uitlijnen.jpg
    uitlijnen.jpg
    42,9 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
en in de wysiwyg ziet die Enter er dan zo uit :

Heb je mogelijk 'uitlijnen' ingeschakeld staan ? Als dat zo is, dan kan je enteren tot je een ons weegt, maar WP zal dan de regels blijven uitlijnen totdat je maar 1 woord per regel hebt, dan zal ook met optie uitlijnen ingeschakeld het gaan werken, maar dat zal vast niet de bedoeling zijn (1 woord per regel :D ).
Links uitlijnen ipv gecentreerd uitlijnen, klik op de optie links van de rode cirkel / elips.

yes ik snap het nu ben wel wat wijzer geworden over ENTER thanks ;)alleen wil ik me tekst inkorten net als hoe je het met microsoft word doet zeg maar pagina indeling en dan afbreken. Snap je ongeveer wat ik bedoel?

Waar je de tekst invoert, dat komt dan op je site te staan en dat neemt de vorm en afmeting aan van je thema.
Dus als jij een thema hebt wat in de breedte van je beeldscherm komt, dan komt de tekst ook zo lang. Je kan dat zelf wel inkorten door je zinnen af tekorten met een enter, maar of je thema dat pakt weet ik niet.
Het ligt dus aan je thema. En WP doet het automatisch dan.

Zoals ik hiervoor schreef, bereik je met het links uitlijnen 'wonderen'.

Waar je de tekst invoert, dat komt dan op je site te staan en dat neemt de vorm en afmeting aan van je thema.
Dus als jij een thema hebt wat in de breedte van je beeldscherm komt, dan komt de tekst ook zo lang. Je kan dat zelf wel inkorten door je zinnen af tekorten met een enter, maar of je thema dat pakt weet ik niet.
Het ligt dus aan je thema. En WP doet het automatisch dan.
Het klinkt erg onwaarschijnlijk wanneer ik een Enter geeft dat het WP thema deze dan overruled.

Groeten Marcel

je hebt smalle thema's en brede thema's.

Doe maar eens een pagina maken met en zonder zij balken (de widgets en zo) of hoe je thema er ook uitziet.
Dan zie je toch dat de tekst vanzelf mee gaat. Dat bedoel ik.

Dat snap ik femke98, maar een Enter is een Enter.
Of je nu een smal of breed thema hebt.
WP gaat niet voor mij beslissen of ik op een nieuwe regel wil verder gaan mag ik hopen.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan