wordpress zelf stijl toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeel2008

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
hallo, ik ben nog niet erg bekend met wordpress, maar de breedte van een nieuwe post/blog vind ik te groot.
ik vroeg me af in hoeverre je zelf een stijl kon toevoegen, zodat je je tekst alleen maar even hoef te selecteren en dan deze zelfgemaakte stijl erop toepassen.
maw: als je het plaatje bekijkt, hoe kan ik iets toevoegen aan dat lijstje? waar , in wel bestand , vind ik deze opmaakstijlen, of kan dat op een of andere manier direct in deze editor zelf?
wp.jpg

Alle stijlen vind je in de stylesheet, meestal style.css. Dat bestand kun je benaderen via FTP (/wp-content/themes/naam-van-je-theme/style.css) of direct via Wordpress (weergave --> bewerker --> stylesheet). Vervolgens moet je op zoek naar de stijlregels voor de class "single" en/of "single-post". Daar kun je de breedte aanpassen.

In diezelfde stylesheet kun je ook eigen andere classes aanmaken, met eigen stijlregels. Vervolgens voeg je in het tekst tabblad van de wordpress editor <span class="de-gewenste-class">de tekst die deze class moet krijgen</span> toe.

Niet ideaal, maar het werkt wel ;) Of je ook eigen stijlen aan dat dropdown lijstje kan toevoegen heb ik nog nooit geprobeerd; het kan ongetwijfeld maar de vraag is natuurlijk hoe. Niet in een standaard menu instelling ofzo in elk geval, misschien wel met een plugin.

Laatst bewerkt:
hallo bob, ja, ik was er al uit. had in een stijlbestand, weet uit mn hoofd niet meer welke, gewoon zelf een class aangemaakt
en die toegewezen aan de div waar ik de tekst in het gezet. werkte perfect.
maar hartelijk dank uiteraard. zal deze post nu op opgelost zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan