Wordsjabloon met VBA dat na aanpassingen oploopt naar 40 Mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

pakiko

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2010
Beste Allesweters,

Ik heb het volgende probleem.

In heb een sjabloon gemaakt van 5 pagina's waarop velden zitten die ingevult moeten worden. Deels gebeurt dit door VBA schermpje waar iets wordt aangeklikt om vervolgens tekst in tekstvakken te plaatsen en anders zijds door in het Word document rechtstreeks tekst in te voeren.

Nu heb ik de afgelopen dagen wat zaken veranderd aan het document. Als snel liet het bestand op van 2 Mb naar 13 Mb en vandaag ben ik geeindigd op bijna 40 Mb:confused:

Nu zitten er wel plaatsjes in maar die zijn niet groter dan 10Kb en dit zijn er max 15.

Hoe kan het dat het document zo hard oploopt in groote. Zelfs als ik een taal correctie die en hem weer opsla als sjabloon loopt he gemiddeld 2 Mb op.

Na openen sjabloon en weer opslaan als .DOC is het bestend niet groter dan 500 Kb.

PS: Het is een Word 2000 document.

Wie kan me helpen?:d

Pakiko

Laatst bewerkt:
Word 2k slaat plaatjes intern op als bitmap, ongeacht wat voor soort plaatje het is. Dus 15 plaatjes invoegen kan redelijk oplopen. De enige manier om daar wat aan te doen, is de plaatjes te koppelen, en niet te plakken. Gebruik je een plaatje in een koptekst, dan gaat het op vergelijkbare manier, en loopt de bestandsgrootte snel op. Overigens is 40MB wel overdreven groot; zeker omdat je het bestand blijkbaar weer kan verkleinen naar 2MB dan wel 500kb. Ik vermoed dus, dat het te maken heeft met de manier waarop je met de plaatjes om gaat.

Beste Michel,

Bedankt voor je antwoordt.

Ik heb gisteren de hele dag lopen zoeken wat het kon zijn.

Ik heb alle VBA code en plaatjes uit het document gesloopt. Resultaat 88Kb kleiner bestand. Hier zit dus niet de oplossing.
Vervolgens zag ik dat er een bestandversie is aangemaakt met de datum ergens in 2008.
Als ik deze er ook uit gooi dan wordt het bestand opeens 500Kb. Dat is weer wat normaler, echter werken dan de macro's en VBA dingen niet meer.

Weet jij wellicht wat dit zou kunnen zijn en of er een andere oplossing is.
Heeft immers jaren wel zo gewerkt alleen in 2011 gaat het mis..........:o

Alvast bedankt.

Kennelijk zit er dus iets niet helemaal lekker in het document. Maak eens een nieuw document en kopieer bladzijde voor bladzijde naar het nieuwe document en kijk wanneer het onevenredig groeit. Dan het je het "zieke" stukje te pakken.
Wat ik ook heb meegemaakt is dat ik alles had gekopieerd en het nieuwe document een normale maat had. Daarna het "zieke" document leeggemaakt en toen bleef er nog een idiote hoeveelheid mb over.

Ook zou hij de verschillende versie wel eens kunnen bewaren. Ga naar File->Versies en kijk eens of hier alles goed staat

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan