wordt gek van mijn firewall :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

paniekfreak

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2003
Hallo allemaal.

Ik had de laatste tijd nogal problemen met mijn computer. Hij liep continu vast en opnieuw opstarten en/of afsluiten ging dan ook niet meer. :(
Ook stond mijn internet verbinding regelmatig stil en moest ik mijn pc uitzetten en weer aan zetten om weer normaal te kunnen surfen.

Nu las ik hier dat dat zou kunnen komen door ZoneAlarm (ik draaide die) en ik ging op zoek naar een andere firewall...wat niet mee viel.
Ik heb echt allerlei firewalls geprobeerd maar tot nu toe zonder succes. Bij de ene krijg ik lege schermen als ik probeerde te surfen. Bij sommige van hen bleef mijn pc maar resetten als ik hem op wilde starten. :(

Ik weet wel dat iedereen een andere voorkeur heeft voor een firewall, maar ik ben ten einde raad. ZoneAlarm vind ik een simpele goede firewall, maar mijn pc kan daar niet meer mee om gaan. :(

Iemand die mij kan helpen of advies kan geven zodat ik veilig kan blijven surfen?

Groetjes
Corina

Hallo Corina,

Ik denk eerder dat je pc door een virus geïnfecteerd is. Misschien wel door het MSBlast virus. Scan je pc even op de aanwezigheid van virrussen eerst.

Dennis.

Mijn pc is helemaal virus vrij hoor. Ik heb hem pas geformateerd gehad en toen meteen een virusscanner geinstalleerd dus dat is het probleem echt niet.

Kan je wat meer systeeminfo geven?

*Wat voor OS heb je ?
*Welke versie Internet Explorer ?
*Wat is de kloksnelheid van je pc (MHz/GHz)?
*Wat is je intern geheugen?

Als je Windows Xp hebt, en momenteel geen Firewall hebt geinstalleerd schakel dan je interne Firewall in. Dan ga je toch nog beschermd het internet op.

Ik draai Windows XP op een Pentium 4, 2.53 GHz. Ik heb 512MB ram. Mijn windows heeft Internet Explorer 6.0.

Heb nu al de hele dag zonealarm af staan en blijkbaar werkt mijn pc nu wel normaal

Hoi Corina.

Wat gaat er eigenlijk precies mis met Zonealarm?
Je systeem moet met gemak Zonealarm kunnen runnen.

Zodra ik ZoneAlarm draai loopt mijn pc vast. Vooral als ik wat dingen tegelijk op het internet doe (zoals mail checken, surfen en downloaden.
Hij loopt dan zelfs zo vast dat ik hem niet eens meer kan resetten en moet hem dan uit zetten en weer aan zetten.

Laatst bewerkt:
Ik had (heb) al de allernieuwste versie van ZoneAlarm.

Ik heb wel een router waarin een firewall zit, maar die zit ten eerste niet tussen mijn internet verbinding en mijn pc (maar tussen mijn pc en de andere pc's in huis) en ten tweede staat die firewall niet aan.

Als Zonealarm zoveel problemen geeft deinstalleer deze en schakel dan je interne Firewall in, aangezien je al diverse Firewalls hebt uitgeprobeerd. Maar ga niet zonder Firewall het internet op! Gebruik verder een goede virusscanner en houd vooral Windows 'Up to Date'

Succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan