Wordt m'n processor gestoofd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornOl49

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2009
Hallo iedereen,

ik heb een tijdje terug SpeedFan en PC Wizard gedownload. Nu geven ze beide een temperatuur van ong. 70-71 graden (voor de processor) en 67 graden (voor de CPU) aan(dit wil schommelen; soms meer soms minder):eek:. Ik heb dus zo het idee dat de processor het nu behoorlijk warm heeft, of is dit niet zo (ben niet zo heel bekend met PC's, daarom vraag ik maar even)?

alvast bedankt,

Bjorn

PS er bromt toch iets, ik denk dat het de ventilator is. Mss ligt het daaraan.

Laatst bewerkt:
Het is een HP-pavilion dv5-1020ed trouwens, met een AMD TurionX2 RM processor

Proccesor en CPU zijn het zelfde. HIj is inderdaad wat warm, maar niet te warm. Dit moet hij wel kunnen hebben. Zit er niet te veel stof in?

je kan ook in de bios kijken naar de tempraturen

die zijn veel meer betrouwbaarder vind ik dan speedfan
of pc wizard

bij mij was de processor van mijn pc bij speedfan
50 graden
en bij pc wizard
45 graden
terwijl in de bios stond dat hij op dat moment niet warmer was dan
37 graden :confused:

ook na genoeg voelde het niet eens dat hij zo warm was als
dat speedfan vertelde anders zei ik wel auw :p

ik heb zelf ook een AMD- Turion X2 CPU, en heb er eigenlijk geen last van.
Zolang mn laptop zo staat dat er de warme lucht er goed uitkan (je kunt voelen waar de meeste warme lucht uitkomt, bij mij is dat linksachterin), komt de temperatuur niet hoog.
momenteel staat de teller op 45
toen ik de laptop soms niet heel gekoeld liet staan, ha ik ook temperaturen van boven de 80-90 graden

je huidige temperatuur is dus niet extreem hoog, maar je kunt het laag houden door te zorgen dat hij de lucht goed kwijt kan

Hallo iedereen,

bedankt voor de tips. Dat ik niet wist dat CPU en processor hetzelfde zijn betekent maar eens te meer dat iker eigenlijk niks van af weet:P Volgens mij is ie idd een beetje stoffig.

mvg,

Bjorn

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan