Wordt steeds off line gezet

• Onderwerp starter Onderwerp starter mes
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mes

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Hallo, ik wordt steeds off line gezet, met Netwerkverbindingen - Herstellen kom ik steeds tijdelijk weer on line. Ziggo geeft aan dat het probleem niet door hen veroorzaakt wordt.
Heb al een externe netwerkkaart geïnstalleerd, probleem blijft voortduren.
Wie kan mij een tip geven ?

Maarten

Laatst bewerkt:
Hallo, ik wordt steeds off line gezet, met Netwerkverbindingen - Herstellen kom ik steeds tijdelijk weer on line. Ziggo geeft aan dat het probleem niet door hen veroorzaakt wordt.
Heb al een externe netwerkkaart geïnstalleerd, probleem blijft voortduren.
Wie kan mij een tip geven ?

Maarten

Heb je een router of direct op het modem? wat voor router, in het geval van een router. Je kunt tevens een andere kabel of misschien een laptop proberen of die hetzelfde probleem geeft.

In dat geval zou het wel aan Ziggo liggen.

Nee, ik heb geen router.
Het ligt ook niet aan het modem, heb al een ander, zeker goed werkend, modem uitgeprobeerd.
Ook een reset (meerdere malen) heeft niet gewerkt.
Het is een Dell Pentium 4 desktop.

hoi!

heb sinds vandaag het zelfde probleem!
heb onlangs een nieuwe modem ontvangen van ziggo en heb geen problemen gehad,alleen sinds vandaag valt om de 15 a 20 min de verbinding weg en als ik dan de verbindings kabel er uit trek en er gelijk weer terug plaats heb ik weer een aantal minuten verbinding!
ik heb al contact gehad met ziggo en de verbindingen zijn goed en konden me niet verder helpen! help?

Nee, ik heb geen router.
Het ligt ook niet aan het modem, heb al een ander, zeker goed werkend, modem uitgeprobeerd.
Ook een reset (meerdere malen) heeft niet gewerkt.
Het is een Dell Pentium 4 desktop.

Ik weet niet hoe bedreven we jullie beide zijn met de computer, maar zouden jullie het volgende kunnen doen op de PC? (het liefst bij een moment dat je denkt dat de verbinding elk moment weg kan vallen)

In Windows XP:
Ga naar Start, klik dan op Uitvoeren.
Typ in het vak hetvolgende: cmd en druk op Enter of OK
Je krijgt een zwart scherm te zien
Typ in dit scherm hetvolgende: netstat -a

In Windows Vista:
Ga naar Start en dan naar Alle Programma's
Kies voor Bureau Accesoires
Kies dan voor Opdrachtprompt
Je krijgt een zwart scherm te zien
Typ in dit scherm hetvolgende: netstat -a

Ik ben op zich niet geïntereseerd en wat erin staat, maar meer in hoeveel :thumb:
Is het een lange lijst of staan er maar 8 dingen in bijvoorbeeld?

Laatst bewerkt:
Ik wil dit onderwerp even volgen, een kennis van me heeft dit ook,

hoi
heb het uitgevoerd en ik krijg een aardige lange lijst
en de status
soms : bezig met luisteren
af en toe : established
heel vaak : time wait

Laatst bewerkt:
hoi
heb het uitgevoerd en ik krijg een aardige lange lijst
en de status
soms : bezig met luisteren
af en toe : established
heel vaak : time wait

je hebt dus veel openstaande verbindingen, het Ziggo modem vindt dat op z'n zachtst gezegd niet zo leuk.

Als dit ineens vanuit het niets komt, wil ik je sowieso het advies meegeven even de pc te controleren op spyware, keyloggers, trojan horses etc.

Als het mogelijk is, hang ook eens een computer die er normaal geen last van heeft op een andere verbinding, aan die van jou. Of juist andersom, jou pc/laptop op een andere Ziggo aansluiting. (wel hetzelfde type modem dan, want sommige modems accepteren wel zoveel openstaande verbindingen).

Het schijnt tevens op te lossen te zijn door een router te plaatsen, maar omdat ik geen persoonlijke ervaring met het probleem heb kan ik dat niet bevestigen.

hoi

het probleem blijft maar als ik in veilige modus opstart dan heb ik gewoon verbinding.

ik heb adaware op m'n p.c staan is dat voldoende om m'n p.c "schoon te maken" ? of is ergens een logje plaatsen beter ?

hoi

het probleem blijft maar als ik in veilige modus opstart dan heb ik gewoon verbinding.

ik heb adaware op m'n p.c staan is dat voldoende om m'n p.c "schoon te maken" ? of is ergens een logje plaatsen beter ?

Ik zou diverse programma's proberen. Bijvoorbeeld Spybot: Search & Destroy, Hitman Pro.

Verder kan een virusscan dan ook geen kwaad, maar ik zou naar je gewone virusscanner ook nog even een online scanner er over heen halen van Trent Micro: Trent Micro HouseCall.

zou het mischien aan de netwerk kaart kunnen liggen????

ik begin wel zo langzamerhand erg geirriteerd te geraken ben af en toe is staat om de p.c het raam uit te keilen!!!!

zou het mischien aan de netwerk kaart kunnen liggen????

ik begin wel zo langzamerhand erg geirriteerd te geraken ben af en toe is staat om de p.c het raam uit te keilen!!!!

Hoe dan ook wil ik dat toch afraden :eek:

1 belangrijke vraag die ik vergeten ben te stellen is deze, vallen je lampjes ook uit op het modem als je internet verbinding weg valt?

Anders kan het misschien je netwerkkaart zijn, maar ook de drivers of software die geïnstalleerd is die op een manier gebruik maakt van je netwerkinterface.

Heel vergezocht, kunnen het ook storingsbronnen in de buurt van de kabel zijn (maar deze sluit ik persoonlijk vaak uit. Tenzij de kabel ergens ligt en dat de "rubber" buitenkant open ligt)

Ik adviseer toch ook de tests even uit te voeren met de programma's die ik eerder gaf.

hoi

heb spybot laten draaien en een volledige scan van mijn virusscanner daar kwam best wel een bak bagger uit en dat is nu weg!

ik moet zeggen dat de modem soms wat lampjes uitgooid of ze gaan knipperen om vervolgens weer een tijdje te blijven branden!

het loopt weer! heb weer internet weliswaar niet zo snel als belooft door ziggo maar het probleem vanuit mijn pc lijkt verholpen! nu nog een ander modem krijgen van ziggo en dan is alles weer helemaal picobello!!

bedankt voor het de goede raad en de tijd die je erin hebt gestoken!! :thumb::thumb:

tot de volgende keer maar weer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan