Wordt vaak uit het mn netwerk gegooid, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rjmeijer73

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2012
ik heb een asus wl 530g router. deze werkt prima echter regelmatig wordt de verbinding evrbroken en is het netwerk zoek. Ik moet dan de router aan en uitzetten en dan functioneert het weer prima. De snelheid is ook niets mis mee.

Soms vind het ook wel het netwerk maar dan heb ik een uitroepteken bij mijn netwerkverbinding staan en dan is de verbinding alsnog niet goed.

Weet iemand hoe het kan?

Ik heb wel een aantal producten die via het netwerk lopen. denk aan: tv, ipad, iphone, laptop, blackberry en mn wii.

bedankt voor de hulp

Ik heb dit ook wel eens gehad gebruik je soms dyn dns zijn services ?
indien ja kijk een in je dns instellingen

windows7
netwerkcentrum->adapterinstellingen wijzigen->NAAM ADAPTER->eigenschappen
internet protocol IPV4->eigenschappen

en als het onderste vak ingevuld is met static dns servers van dyn dns zet je ze op automatisch toekennen.
indien dit niet het geval is kan je ook je dns server ingeven van je provider dit kan je opzoeken of gewoon kijken in de instellingen van je router daar zouden de dns server gegevens wel in kunnen afleiden.

je kan ook altijd kijken in cmd ipconfig /all

hi

ze worden automatisch toegewezen op mijn laptop met w7. het gekke is dus dat hij opeens geen verbinding meer maakt en als ik dan de stekker eruithaal dan is het prima.
dit geldt voor alle apparaten die verbinding maken met de router; de vaio, apple tv etc.

kan het zijn dat de router een beperkt aantal apparaten aankan? maken de apparaten conflicten met elkaar? kan ik beter een andere router kopen? deze is al best oud(5 jaar) en misschien zijn de huidige beter of maakt dat niet uit?

dat kan inderdaad dat een router over zijn frequentie moet gaan alhoewel ik heb hier al een paar jaar een linksys toestel en we zitten daar draadloos op met 6 toestellen en geen probleem mee maar dat kan natuurlijk van fabrikant op fabrikant liggen he.

ik koop enkel linksys en cisco producten omdat deze hun kwaliteit label al goed hebben verdiend en heb hier dan ook nog nooit of bijna nooit problemen mee gehad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan