Wordt Win98 trager met 256 mb?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ben van plan om mijn geheugen uit te breiden. Ik heb een Pentium 3, 500 mhz en 64 mb intern geheugen.
Ik heb namelijk gehoord dat als je 256 mb daar bij gaat 'prakken' windows 98 trager wordt. Is dit waar? Zijn er mensen hier mensen met ervaring hiermee?

B.v.d.

512 MB en Win 98

Windows 98 kan zonder problemen intern geheugen beheren tot 512 MB.

Het hangt van de toepassingen af die je gebruikt.

In ieder geval kan (met een slag om de arm ivm. het type moederbord) 512 MB intern geheugen je systeem niet vertragen.

Suc6

Waar kan ik het type moederbord terug vinden? Ik neem aan de handleiding? Maar waar staat dit? En is het een cijfermatig nummer of een naam?

Merk en type moederbord.

ja dat staat in het boekje van je moederbord.

Als je dat niet meer hebt dan kun je een diagnose programma downloaden bv Aida 32 of Sisoft sandra (www.download.com bv.)

Maar ga er gewoon van uit dat 512 MB bij zwaardere toepassingen gewoon een stukje sneller is.

Bij normaal gebruik (bv. surfen) zul je er weinig tot niets van merken.

Grtz.

Ps.: meer dan 512 Mb kan problemen geven met Win 9X

Er zijn ook programma's zoals FreshDiagnos
Die laten zien welk en wat voor moederboard je hebt :)

Ik ben dan toch niet van plan om er 512 mb erin te stoppen, het blijft bij 256 mb.
Is zoiets makkelijk te plaatsen? En hoe doe je dat? Moet je nog iets in het bios veranderen of herkent hij ze gelijk?

Het is et slimst om je oude geuheugen te verwijderen en deze vervangen door de nieuwe start de pc op en hij zou het gelijk moeten doen :D

Greetz Cyberfighter (op school)

Geplaatst door Cyberfighter
Het is et slimst om je oude geuheugen te verwijderen en deze vervangen door de nieuwe start de pc op en hij zou het gelijk moeten doen :D

Greetz Cyberfighter (op school)

Ja, maar dat is toch zonde. Ik heb er nu 64 mb inzitten, dan hoef je toch alleen nog maar het resterende deel te kopen wat ik te kort kom om op 256 mb uit te komen?

dat is alleen maar duurder
en dan moet je waarschijnlijk PC100 gaan kopen :S

je kunt beter in een keer 256 kopen en dan die 64 erin laten als t PC133 is en anders eruit gooien

Nee het is 100 mhz, 133 mhz gaat niet werken heb ik begrepen.

Ik heb inmiddels meer geheugen in mijn PC gedaan, heb nu 256 mb 133 mhz en i.p.v. 64 mb 100 mhz. Deze laatste heb ik eruit gelaten want ik hoorde dat als ik ook die 64 mb erbij doe van 100 mhz dat problemen kan opleveren. Klopt dit of is dat een fabeltje?
Volgens de winkel zou 133 mhz problemen kunnen opleveren met mijn moederbord volgens de gebruiksaanwijzing maar dat doet het dus niet, werkt prima. Ik wil binnenkort ook overstappen op WinXP komt die 64 mb dan nog tot zijn recht of maakt dat niet uit met de 256 mb die ik nu heb?

extra geheugen

Over het algemeen zou het gewoon moeten werken als je pc133 geheugen naast pc100 geheugen prikt.

Het pc133 geheugen zal dan gewoon op 100 Mhz. lopen.

Ik heb hier nog een BX2000 moederbordje waar die 2 verschillende dimmetjes naast elkaar staan en dat werkt gewoon.

Die 64 MB extra zal wel iets helpen maar of dat verschil gigantisch zal zijn betwijfel ik.

Suc6

Ben van plan om mijn geheugen uit te breiden. Ik heb een Pentium 3, 500 mhz en 64 mb intern geheugen.
Ik heb namelijk gehoord dat als je 256 mb daar bij gaat 'prakken' windows 98 trager wordt. Is dit waar? Zijn er mensen hier mensen met ervaring hiermee?

B.v.d.

Dat klopt: Windows 98 functioneert optimaal met 128MB geheugen. Alles wat daarboven komt vertraagt het systeem iets: vanaf 192MB is dit al meetbaar, maar pas bij 512MB merk je het zelf. Ik zou er gewoon 256MB inzetten, en die 64MB er uit halen. Je PC is met 256MB i.i.g. sneller dan met 64MB.

Ik heb die 256 mb er ook ingezet met voorbedachte raden i.v.m. Windows XP wat ik wil gaan aanschaffen binnenkort.

Dan nog een vraag: loopt Win98 ook stabieler, dus minder foutmeldingen en blauwe schermen, met meer intern geheugen? Of heeft het daar niet mee te maken?

Zie m'n vorige antwoord. Ik heb er zelf toen ik m'n 64MB naar 192MB ge-upgrade heb ook nooit iets van gemerkt, wel dattie veel sneller is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan