work around voor enter- en leave-events

Status
Niet open voor verdere reacties.

ifstatement

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2012
Beste iedereen,

Ik ben met een versie C# bezig die voor buttons geen button-down en button-up of enter en leave Eventen ondersteund. Is er misschien een work around die met enkel een click-event hetzelfde mogelijk maakt?
Ik wil namelijk een ´niet-klevende´ drukknop maken, die dus alleen zijn actie onderneemt zolang je hem ingedrukt hebt.

Bedankt!

Kun je er niet een timer op zetten?
Alleen heb je dan een probleem met het setten van je button event.

Eigenlijk zou je iets moeten testen met, een messagebox ofzo, die verschijnt (jou actie simuleren) en direct daarna de knopstatus op false/unchecked whatever zetten. krijg je hierna weer een messagebox, dan controleert hij dus steeds of je de knop hebt ingedrukt.

Anders zou je ook echt naar signaal hoogte kunnen kijken? werkt het met 2 peaks (1 peak voor ingedrukt, en 1 peak voor los gelaten. Of 1 hoog signaal zolang is ingedrukt en laag signaal wanneer niet ingedrukt).

Is er geen dll om deze acties toch toe te voegen in je "oudere"? versie van C#?

Misschien een optie (ik weet niet of het te combineren is met veiligheid en wensen natuurlijk)
Je kunt ook gewoon 1x klikken is Aan, 2e x klikken is Uit. 3e x klikken is weer aan. etc.
En dit duidelijk simuleren met een lampje of iets dergelijks.

Code:
bool run = false;

Clickevent:
{
if (!run)
{run = true;} 
else
{run = false;}
}

Misschien iets meer info over wensen of mogelijkheden. Of ben je echt opzoek naar een massive C# skill oplossing?

Dat laatste, er zeg maar een schakelaar van maken heb ik nu. Misschien is het inderdaad wel mogelijk om de ´flanken´, de opkomende en afgaande, van de button te gebruiken. Echter weet ik niet hoe. MessageBoxen worden ook niet ondersteund door deze versie. Ik ben een smart-device aan het maken met C#, ondersteund dus geen uitgebreid .NET-framework, maar een beperkte voor Windows CE.
De schakelaar volstaat, zoals ik het nu heb, maar echt een event kunnen uitvoeren op het indrukken (run = true) en een event op het loslaten (run = false), zou het wel een stuk mooier maken.

Bedankt voor de hulp.

Heeft de button het event niet, of staat het gewoon niet in de lijst in de designer?
Probeer eens in de code zelf button.EventName += etc...

Anders misschien zoeken naar soort gelijke functies in CE programma's?
Zoals een programma met een knop inhouden om geluid op te nemen ofzo.

En heb je geen documentatie over het framework zoals op MSDN?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan