Hallo allemaal,
Ik ben bezig een macro te maken, die ervoor zorgt dat het ingevulde formulier (in Excel) wordt opgeslagen in een directory. In de titel van het bestand komen dan verschillende items uit verschillende velden terug.
Echter wil ik dat het geopende bestand (het eerste infulformulier) wordt afgesloten en daarna meteen weer wordt geopend. Hierdoor zal het infulformulier weer leeg moeten zijn.
Als ik het stuk code:
Apart toevoeg aan de macro, werkt het (Tenminste, de toegevoegde code werkt.). Wanneer ik beide stukken code in de macro stop, dan werkt het niet meer. Het formulier wordt opgeslagen in de daarvoorbedoelde map en het invulformulier wordt afgesloten. Echter wordt deze niet opnieuw geopend.
Op welke manier kan ik deze 2stukken code in dezelfde macro plaatsen, zodat ze met elkaar overweg kunnen? Iemand een idee?
Alvast bedankt!
Ik ben bezig een macro te maken, die ervoor zorgt dat het ingevulde formulier (in Excel) wordt opgeslagen in een directory. In de titel van het bestand komen dan verschillende items uit verschillende velden terug.
Echter wil ik dat het geopende bestand (het eerste infulformulier) wordt afgesloten en daarna meteen weer wordt geopend. Hierdoor zal het infulformulier weer leeg moeten zijn.
Als ik het stuk code:
enThisWorkbook.Close SaveChanges:=False
Workbooks.Open Filename:= _
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\START.xls"
Apart toevoeg aan de macro, werkt het (Tenminste, de toegevoegde code werkt.). Wanneer ik beide stukken code in de macro stop, dan werkt het niet meer. Het formulier wordt opgeslagen in de daarvoorbedoelde map en het invulformulier wordt afgesloten. Echter wordt deze niet opnieuw geopend.
Op welke manier kan ik deze 2stukken code in dezelfde macro plaatsen, zodat ze met elkaar overweg kunnen? Iemand een idee?
Alvast bedankt!
Sub opslaan()
'Geplakte en gekopieerde gegevens extern opslaan
'Geplakte en gekopieerde gegevens extern opslaan
Dim pot
Set pot = Worksheets("START").Range("C3")
Dim fiets_nummer
Set fiets_nummer = Worksheets("START").Range("C5")
Dim Mydate
Mydate = Date
Dim Datumtekst
Datumtekst = CStr(Mydate)
Sheets.Move
ChDir "C:\"
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\" & "" & fiets_nummer & " " & pot & " " & Datumtekst
ActiveWorkbook.Close
Sheets.Select
Application.ScreenUpdating = True
ThisWorkbook.Close SaveChanges:=False
Workbooks.Open Filename:= _
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\START.xls"
End Sub