Ik heb al in een vorige vraag een probleem opgeloste gekregen ('#WAARDE! fout bij gebruik function in VBA'), maar in deze zelfde VBA functie en/of sub krijg ik nog iets niet voorelkaar.
De functie startwk en de aanroep van de sub wkstaat werken naar wens, alleen als ik inderdaad een bestand heb gevonden (controleInd = "X") dan wil ik een vaste inhoud uit dat bestand Range("B10:K27").Select kopieren naar de active sheets Weekstaat.
Op zich lijkt het geen probleem en zou het ook moeten werken echter het kopieren gebeurt alleen als ik Macro1() direct aanroep via Macro/'Macro1'/Uitvoeren.
Als ik de zelfde actie uitvoer maar dan aangeroepen vanuit sub wkstaat dan lijkt het alsof alles goed gaat (ik krijg geen foutboodschappen) maar er wordt niets gekopieerd.
Kan iemand mij aangeven waar het verschil inzit. Ik snap hier (wederom) niets van.
Alvast bedankt
Wim
Code:
Dim ControleInd As String
Function startwk(mw As String, w As String, m As String, j As String)
wkstaat mw & j & m & w
startwk = ControleInd
End Function
Sub wkstaat(c0)
If Dir("\\Sadnl\dfsnl\GRNL00\0164\Beheer\PIT\Urenstaten Ordina\" & c0 & ".*") <> "" Then
ControleInd = "X"
Ophalen_Uren (c0)
Else
ControleInd = ""
End If
End Sub
Sub Ophalen_Uren(c0)
On Error GoTo Ophalen_Uren_err
Workbooks.Open Filename:= _
"\\Sadnl\dfsnl\GRNL00\0164\Beheer\PIT\Urenstaten Ordina\" & c0 & ".xls"
Range("B10:K27").Select
Selection.Copy
ActiveWindow.Close
Sheets("Weekdata").Select
ActiveSheet.Paste
Ophalen_Uren_Exit:
Exit Sub
Ophalen_Uren_err:
MsgBox Err
GoTo Ophalen_Uren_Exit
End Sub
De functie startwk en de aanroep van de sub wkstaat werken naar wens, alleen als ik inderdaad een bestand heb gevonden (controleInd = "X") dan wil ik een vaste inhoud uit dat bestand Range("B10:K27").Select kopieren naar de active sheets Weekstaat.
Op zich lijkt het geen probleem en zou het ook moeten werken echter het kopieren gebeurt alleen als ik Macro1() direct aanroep via Macro/'Macro1'/Uitvoeren.
Code:
Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
' De macro is opgenomen op 15-9-2008 door Z539031.
'
c0 = "EW73VS20080936"
'
Workbooks.Open Filename:= _
"\\Sadnl\dfsnl\GRNL00\0164\Beheer\PIT\Urenstaten Ordina\" & c0 & ".xls"
Range("B10:K27").Select
Selection.Copy
ActiveWindow.Close
Sheets("Weekdata").Select
ActiveSheet.Paste
End Sub
Als ik de zelfde actie uitvoer maar dan aangeroepen vanuit sub wkstaat dan lijkt het alsof alles goed gaat (ik krijg geen foutboodschappen) maar er wordt niets gekopieerd.
Kan iemand mij aangeven waar het verschil inzit. Ik snap hier (wederom) niets van.
Alvast bedankt
Wim