• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

works naar excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

g.baart

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Bestaat er een mogelijkheid om MS works spreadsheat te "upgraden" naar excel.

Kan je het bestand niet gewoon in excel openen en vervolgens opslaan als xls?

nee, ik heb gewoon geen Excel, alleen maar works. Hierin kan ik wel een spreadsheet openen. Als ik dat probeer weg te schrijven als xls bestand dan lukt dat gewoon niet.

Met Works kan je inderdaad geen xls bestand maken.

Jezou kunnen proberen zelf de extensie xls er achter te typen

heb ik geprobeerd. Ik sla mijn bestand op met xls. extensie. Ziet er "prachtig uit". Echter wanneer ik opnieuw dit bestand open wordt mij gevraagd te "importeren " waarna het bestand vrolijk met hetzelfde beperkte Works word geopend.

Dit begrijp ik niet:

Je hebt Works en niet Excel.
Toch wens je je bestand om te zetten naar Excel???
Als men u dan voorstelt om het bestand maar ineens te openen in Excel (Wat overigens niet zal lukken), bevestig je nogmaals dat je niet over Excel beschikt.

Je wijzigt de extentie, en beweert dat het er prachtig uit ziet (Ik veronderstel dat het icoontje dus zal veranderd zijn)... Maar indien je niet over Excel beschikt zie je ook het icoontje niet????

Goed, om dan maar meteen de oplossing te geven, die je niet zal kunnen gebruiken, vermits je niet over Excel beschikt:

Kopiëren in Works en plakken in Excel.

Luc

Ik begrijp er ook niet veel van. Het spreadsheet programma van Works is een gestripte versie van Excel. Veel bewerkingen in Excel kunnen niet in Works. Ik wil dus eigenlijk een volledige versie van Excel. In mijn "programma's" staat geen Excel. Alleen works. Wanneer ik een extensie verander ziet het eruit alsof het wordt geaccepteerd. Namelijk de extensie is veranderd en lijkt een Excel bestand te zijn geworden. Echter bij afsluiten en opnieuw openen kan dit bestand alleen worden geopend met Works. Misschien is hetgeen ik graag wil niet mogelijk. Tenzij ik een volledige nieuwe versie van Excel aanschaf en installeer. Maar mij lijkt het dat er toch een manier moet zijn om Works te "upgraden" Of niet.........?

Excel kopen dus :evil:

Works is niet excel... upgraden kan dus niet.
Zo is het ook zinloos een typemachine om te vormen tot computer.

Luc

Geplaatst door g.baart
Ik begrijp er ook niet veel van. Het spreadsheet programma van Works is een gestripte versie van Excel. Veel bewerkingen in Excel kunnen niet in Works. Ik wil dus eigenlijk een volledige versie van Excel. In mijn "programma's" staat geen Excel. Alleen works. Wanneer ik een extensie verander ziet het eruit alsof het wordt geaccepteerd. Namelijk de extensie is veranderd en lijkt een Excel bestand te zijn geworden. Echter bij afsluiten en opnieuw openen kan dit bestand alleen worden geopend met Works. Misschien is hetgeen ik graag wil niet mogelijk. Tenzij ik een volledige nieuwe versie van Excel aanschaf en installeer. Maar mij lijkt het dat er toch een manier moet zijn om Works te "upgraden" Of niet.........?
Je hebt ook geen Word en zo? Word, Excel, Outlook en Access horen allemaal tot Office. Works is daar een soort uitgeklede versie van.

Ik heb wel Word 2000, outlook express, en Works maar geen Excel.
Zoals Luc al zei, ben ik bang dat ik Excel zal moeten aanschaffen, Kan dat zomaar Of ben ik dan genoodzaakt om een heel Office pakket aan te schaffen?
Nou ja, in ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken
Groeten Gerard

Het enige dat je uit het office pakket hebt is dus Word. Outlook express hoort namelijk bij Windows (Outlook hoort bij Office). Of je excel los aan kan schaffen weet ik niet.

Ik denk wel dat je het afzonderlijk kan aanschaffen. Maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat je in verhouding dan nog meer betaald dan voor het ganse Office-pakket. Als je dan later ook nog eens Outlook wil aanschaffen... en Acces... en Frontpage...

Loop eens langs een computerzaak langs, en laat u informeren. Kan je nog steeds beslissen wat te doen.

Luc

Zijn dit misschien oplossingen ?

Bestaat er een mogelijkheid om MS works spreadsheat te "upgraden" naar excel.

Hallo G.

Ik kocht vorige week een nieuwe pc, Dell, nam aan dat er inderdaad een office pakker op zou zitten, maar dat blijkt dus niet ghet geval.
Ik heb een beetje rondgezocht en kwam de volgende programma's tegen;
www.openoffice.org/
www.free-point.com.ar/StarOffice.aspx?c=1&gclid=CP3praqf35ICFQWTMAodAFaW7A
Beiden zijn volgens mij vergelijkbaar met Microsoft Office.
Heb jij misschien al, of heeft iemand anders ervaringen met Star Office of Open Office ?
gr. Henri

Ik heb open office heel even gebruikt toen mijn office het even niet deed.

Mijn persoonlijke ervering is dat het meer te vergelijken is met Works van MS.

Ik ben snel weer teruggegaan naar Office.

Office 2007 student kost iets van 130 €.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan