Works spreadsheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vanneutegem

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Sinds enige tijd heb ik een pc met windows 8 (inmiddels upgraded naar 8.1). Nu heb ik nog oude documenten die ik nog steeds wil gebruiken(begrotingen), die ooit gemaakt zijn met microsoft works spreadsheet. Ik zou daar graag opnieuw gebruik van willen maken, maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb OpenOffice 4.0.0 gedownload, maar heb geen idee hoe ik die oude works spreadsheets daarmee kan gebruiken. Ik heb al van alles uitgeprobeerd (via zoeken op internet), maar niets leidt tot het gewenste resultaat. Ik heb zelfs al getracht om excel te downloaden (er staat dan "gratis", maar dan moet ik uiteindelijk toch een productcode invoeren, dus niks gratis!
Ik zou heel erg blij met goede hulp/tips. B.v.d.

Ik heb helaas geen Word...Weet niemand ergens op internet een echt gratis programma te vinden waarmee ik de spreadsheet (wks-bestand) kan openen?
Het zal toch niet zo zijn dat ik zo'n duur programma moet gaan kopen? Een goed alternatief misschien? Desnoods maak ik hem opnieuw.....

Je kan het ook bij een goeie buur doen toch? (omzetten) daarna ga je met OpenOffice ermee door..

Ik weet niet wat je bedoelt met omzetten via een goede buur. Ik zal toch word moeten hebben? Het bestand dat ik wil kunnen gebruiken staat op mijn externe schijf.....Misschien een tip v.w.b. een alternatief programma? (voor het maken van begrotingen).

Neem het mee naar een buurman die over Word beschikt, converteer het daar, sla het op en neem het weer mee naar huis en ga er daar mee verder

EDIT: Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan er een proefversie van Word gedownload worden ..daarmee zou je ook geholpen zijn ..
kun je zelf converteren ..

Laatst bewerkt:
"probleem" is nog niet opgelost: ik kan nergens een proefversie vinden en ik heb ook geen buurman met word. Het wordt dus ff afwachten totdat ik geluk heb en anders zelf aan de slag om nieuwe spreadsheet aan te maken via Openoffice 4.0.

Inmiddels ben ik zelf maar aan de slag gegaan om de spreadsheet van Office Open te gaan gebruiken in plaats van verder te gaan zoeken: bespaart me een hoop frustratie en heb zodoende mijn kennis weer opgefrist. Ben tevreden over mezelf en dat is ook wat waard. Bedankt voor het meedenken in ieder geval! Case closed dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan