• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Worksheet beveiligen met behoud van werking

Status
Niet open voor verdere reacties.

martindeboer1988

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2016
Berichten
93
De volgende uitdaging heb ik op dit moment ik heb een worksheet waarbij ik cellen wil vergrendelen.
Met uitzondering van de cellen E2,H8,H9. Wanneer ik dit doe via de protect sheet optie werkt mijn dataverbinding niet meer.
Deze haalt data van een bron op het intranet aan de hand van een Parameter welke in cel E2 staat.

Is er iemand die hiervoor een oplossing heeft?
 
Maakk een blad waar je alleen de parameters in hoeft te geven, dan kan je de andere bladen volledig beveiligen.
Of zet de Blokkade van die drie cellen uit en beveilig dan het blad.
 
Laatst bewerkt:
Cellen

Dit heb ik geprobeerd zoals aangegeven in mijn eerdere bericht.
Het probleem is dat mijn data verbinding dan ook stopt met werken.
 
Het beveiligen van een werkblad heeft niets met je dataverbinding te maken. Het zal dan eerder als oorzaak hebben dat dat de opgehaalde data niet meer naar het werkblad geschreven kan worden.
 
Ok,dan ben ik bang dat het beveiligen van cellen niks gaat worden want ik ben daar wel van afhankelijk die verbinding.
 
Wordt die data via een stukje VBA code opgehaald?
 
Nee die data word opgehaald via de data>from web functie met daarin een ["Parameter1"]die weer verwijst naar de cel E1 zodat de data te vinden is.
 
En die kan dan niet schrijven vanwege het beveiligde blad. Als het wel vanuit VBA wordt gedaan is het simpel. Die kan dan de beveiliging eraf halen, de webquery uitvoeren en de beveiliging er weer op zetten.
 
Laatst bewerkt:
Heb het met een workaround opgelost inmiddels de data word in een andere sheet opgehaald en die verberg ik.
Waardoor ik de sheet waarin het opgevraagd word kan beveiligen zonder de werking te beperken.
Eigenlijk de oplossing die je al eerder hierin hebt aangegeven.
Bedankt voor het meedenken.

Maak een blad waar je alleen de parameters in hoeft te geven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan