• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Worksheet change event vraagstuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Excel vrienden,

Ik ben bezig met een sheet voor mijn werk. Nu wil ik dat er een waarschuwing wordt gegeven op een moment dat een verjaardag tussen twee data zit. Bijvoorbeeld ik ben jarig op 7 november (echt waar), het is nu 13 november. Tussen de periode 1 januari en 13 november ben ik jarig geweest. Ik wil dan ook een melding in de trand van Let op! deze persoon is reeds jarig geweest.
Nu heb ik op het forum een en ander geleden over het Worksheet_change event. Ik dacht met een simpele code weg te komen, maar hij reageert nu op elke aanpassing van de cel LOL. Dus de werking snap ik, alleen de bouw van de code is mij wat onduidelijk. Het ziet er nu zo uit (let niet op de melding in de textbox.....:P)
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Range("C10").Value <> Range("b11").Value And Range("b12").Value Then
MsgBox "Potver"
End If
End Sub
Hellup :)

Misschien dat je er een
Private Sub Worksheet_Activate()
event van moet maken. Dan doet hij het alleen als je het blad activeert.

Mvg

Piet

Allard

Wij zien hier cellen in de code, maar zien niet wat er in die cellen staat. Lastig dan hoor ;)

Doe dus maar een voorbeeldbestandje.

Hoi Wigi en andere Excellerts,

Je hebt gelijk dat een voorbeeldbestand in dit geval handig zou zijn, echter het toevoegen van dit bestand gaat vanuit hier helaas niet :S. Vandaar nogmaals de code maar dan met een toelichting op de genoemde cellen.
Code:
If Range("C10").Value <> Range("b11").Value And Range("b12").Value Then
MsgBox "Potver"
End If
End Sub

C10 = de geboortedatum van de persoon
B11 = een begindatum
B12= een einddatum

De bedoeling is dan ook dat als de verjaardag tussen deze twee data valt, er dan een melding komt. Is het zo een beetje duidelijker?

Groet,
Allard

Allard,

allereerst nog proficiat! :)

Code:
If Range("C10").Value >= Range("b11").Value And Range("C10").Value <= Range("b12").Value Then
MsgBox "Potver"
End If
End Sub

Koosl

Allard,

allereerst nog proficiat! :)

Code:
If Range("C10").Value >= Range("b11").Value And Range("C10").Value <= Range("b12").Value Then
MsgBox "Potver"
End If
End Sub

Koosl

Bedankt voor je felicitatie en het mooie kado :-D
Ik zet hem op opgelost.
Groet,
Allard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan