Worksheet change met bladbeveiliging (opgelost)

Status
Niet open voor verdere reacties.

StokJ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2010
Beste lezer(s),

Ik wil een macro creëren die automatisch de datum invuld wanneer iemand zijn naam invuld op een sheet. Soort van gedateerd ondertekening. Dit wil ik doen via een macro zodat die persoon niet zelf een random datum kan invullen.

Ik heb het momenteel zo gedaan dat de Naamcel (B4) gekoppeld is aan een "als" formule die waarde 1 of 0 als uitkomst geeft in cel K4. Nu ben ik bezig met een macro die op basis van de waarde van K4 (0 of 1) bij 1 de datum invuld in G4 en bij 0 de cel G4 leeg maakt. Daarnaast moet de macro ook de sheet unprotecten en weer protecten. Deze macro blijft mij te ingewikkeld (ik heb niet al te veel verstand van VBA).

Elke hulp is zeer welkom!

Laatst bewerkt:
Zet onderstaande in Thisworkbook
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Sheets(1).Protect userinterfaceonly:=True
End Sub
en deze achter het blad met je naamcel
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$B$4" Then
    [G4] = IIf(Target.Value <> "", Date, "")
End If
End Sub
Op deze manier heb je die controlecel (K4) niet nodig. Vul gewoon de naam in in B4 en de datum wordt geplaatst. Wis je de naam in B4 dan wordt G4 leeggemaakt.
Vergeet echter niet na het plaatsen van de code je bestand op te slaan, af te sluiten en terug te heropenen want anders werkt het niet.

Graag nog even de topic op opgelost zetten, dat kan je doen door rechtsonder op de pagina de status te veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan