worksheet event

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans1974

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
hallo,

Graag had ik hulp gehad met het volgende;

In de summary sheet B6 staat er een 1 (via formule) nu moet deze een macro activeren van zodra er een webquery gelopen heeft en daardoor wordt cel B6 1 is geworden
Nu kan ik dit wel doen met worksheet_change en dan enter duwen in die cel waardoor de change event geactiveerd word.
Nu zou ik dit graag willen dat dit automatisch kan?

Alvast bedankt voor de hulp

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je kunt of het Calculate event gebruiken (zorg dan dat er een formule in het bereik staat welke wordt herberekend)
of vang de Events van de QueryTable middels WithEvents in een Klassenmodule, zie bestandje

Bijlagen

Hallo E,

Bedankt voor de reply, maar ik had even aan het volgende gedacht. Kan deze als calculate omgezet worden, ik vermoed dan dat ik Change moet veranderen in calculate.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

Dim rBereik As Range

Set rBereik = Range("r44") 'alleen naar deze cellen kijken
If Intersect(Target, rBereik) Is Nothing Then Exit Sub 'geen van die cellen is veranderd = stoppen
If WorksheetFunction.CountA(rBereik) <> 1 Then Exit Sub 'er staat iets in alle 3 die cellen

With Sheets("raw prices").Range("D" & Rows.Count).End(xlUp) 'volgende rij van je tabel1
.Offset(1, 0) = Blad3.Range("o39") 'kopieren van de waarden
.Offset(1, 1) = Blad3.Range("s45").Value ' kopieren van de waarden

If Sheets("raw prices").Range("D" & Rows.Count).End(xlUp) = Sheets("raw prices").Range("D" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(-1) Then
Sheets("raw prices").Range("D" & Rows.Count).End(xlUp).ClearContents
Sheets("raw prices").Range("E" & Rows.Count).End(xlUp).ClearContents
End If
' dubbele waarden verwijderen

end with
end sub

Het Change event vuurt niet af na de Query, dus inderdaad calculate gebruiken, (jouw CountA op 1 cel in de code hierboven snap ik niet...)
Maar beter lijkt mij om het AfterRefresh - event van de Query te gebruiken (zie bestandje uit post #3)

Hallo E,

Ik zal beide eens proberen, uw suggestie methode AfterRefresh zal ik de macro gebruiken die de waarden moet wegschrijven ipv messagebox notering. Het enige wat hier dan nog speelt is het feit dat de query iedere 30 min loopt en vandaar dat ik voorzie als er 2 dezelfde waarden zijn deze dan te verwijderen.
Moest er een oplossing zijn om deze macro alleen om 20u 's avonds te laten lopen zonder dat er steeds een timer loopt, mag je me deze altijd laten weten.

De calculate event wil ik ook wel leren gebruiken.

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Die CountA gebruikte ik om naar 3 cellen te kijken of deze veranderden maar ik heb hem eruit gehaald omdat deze niets doet.

Ik heb uw suggestie gebruikt en het werkt perfect maar als je een idee hebt over mijn vorige comment dan hoor ik het graag!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan