• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

worksheet object events

Status
Niet open voor verdere reacties.

youdeni

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Beste Excel goeroe’s,

Wederom een vraagje, sluit aan op mijn vraag besturingselement centraal wijzigen.

Dankzij Zapatr heb ik nu eindelijk de volgende code voor het centraal wijzigen
Van mijn besturingselement

Sub BerekenMaand()

Worksheets("blad1").Range("A1").Value = Worksheets("Voorblad").Range("J19").Value
Worksheets("blad2").Range("A1").Value = Worksheets("Voorblad").Range("J19").Value
Worksheets("test veld ok").Range("A1").Value = Worksheets("Voorblad").Range("J19").Value
End Sub

Nu wil ik elke keer als cel J19 in dit voorblad wijzigt dat Excel automatisch deze macro uitvoert. Nu ben ik al een uur aan het zoeken op dit forum. Ik ben er inmiddels wel achter dat ik in het werkblad met een object change event moet werken. Alleen lukt het mij niet.:( Kan iemand mij helpen?

BvD

Wat wil je eigenlijk bereiken met al je code en besturingselementen? Je doet een hoop namelijk dubbel. Bovendien start je de lijst met "maand" en dat moet lijkt me "januari" zijn. Dus 1 = jan, 2 = feb, etc

Wat wil je eigenlijk bereiken met al je code en besturingselementen? Je doet een hoop namelijk dubbel. Bovendien start je de lijst met "maand" en dat moet lijkt me "januari" zijn. Dus 1 = jan, 2 = feb, etc

Dit is een voorbeeld bestand, het werkelijke bestand telt een hoop tabbladen waarin in elk tabblad afzonderlijk de maanden kan wijzigen zodat je per tabblad snel heen en weer kan switchen. Door het centraal te wijzigen in het voorblad kan ik als ik het hele bestand
wil printen met een handeling alle tabbladen op dezelfde maand zetten.

M.b.t. je opmerking over de maanden, dit is al eerder gezegd, echter omdat ik inmiddel in het grote bestand allen formules al gekoppeld zijn aan deze reeks, is het een beetje lastig om dit te wijzigen.

Ik gaf je eerder al een macro, maar je gebruikt hem niet.
Bekijk dan u maar het voorbeeld.

Ik gaf je eerder al een macro, maar je gebruikt hem niet.
Bekijk dan u maar het voorbeeld.

Sorry,
Ik ben nog echt een beginner, vandaar dat ik hier ook de vragen stel. Bedankt voor je bijdrage, alleen volgens mij gebeurd er nog steeds niet wat ik wil. Namelijk als ik in het voorblad het besturingselement wijzigt dat de macro automatisch wordt afgevuurd.

Haal dan de volgende code weg...
Code:
        For x = 2 To 4
            With Worksheets(x)
                .Range("A1").Value = Worksheets(1).Range("J19").Value
            End With
        Next x

... en vervang die door de naam van je macro.

Haal dan de volgende code weg...
Code:
        For x = 2 To 4
            With Worksheets(x)
                .Range("A1").Value = Worksheets(1).Range("J19").Value
            End With
        Next x

... en vervang die door de naam van je macro.

Ola,

Ik heb nu het volgende staan in tabblad 1:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Range("J19"), Target) Is Nothing Then
Dim x As Integer
Application.Run "Change_event_antw.xls!Blad1.BerekenMaand"
End If
End Sub

Sub BerekenMaand()

Worksheets("blad1").Range("A1").Value = Worksheets("Voorblad").Range("J19").Value
Worksheets("blad2").Range("A1").Value = Worksheets("Voorblad").Range("J19").Value
Worksheets("test veld ok").Range("A1").Value = Worksheets("Voorblad").Range("J19").Value
End Sub

Alleen nog steeds lukt het niet. Wat doe ik fout? :shocked:

Namelijk als ik in het voorblad het besturingselement wijzigt dat de macro automatisch wordt afgevuurd.
Dan moet je je vraag ook goed omschrijven.
Eerst stelde je: als J19 wijzigt, nu stel je: als ik een andere keuze maak in het besturingselement
De oplossing is nu nog eenvoudiger, je hoeft alleen maar een macro aan de keuzelijst toe te wijzen (zie bijlage).

Laatst bewerkt:
Youdeni:
Let op dat je niet BEIDE macro's in je werkmap laat staan.
De macro die begint met "Private sub Worksheet_Change....." moet je verwijderen (in de laatste bijlage die ik meestuurde is die ook verwijderd). Laat je die staan, dan krijg je alsnog een foute oplossing. Alleen dus de macro gebruiken die toegewezen is aan de keuzelijst (macro1).

Dan moet je je vraag ook goed omschrijven.
Eerst stelde je: als J19 wijzigt, nu stel je: als ik een andere keuze maak in het besturingselement
De oplossing is nu nog eenvoudiger, je hoeft alleen maar een macro aan de keuzelijst toe te wijzen (zie bijlage).

Tnx het is gelukt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan