• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Worksheet_Change code automatisch verversen bij nieuwe data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram1212

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2016
Goedemiddag,

Allereerst bedankt voor jullie nuttige antwoorden op eerdere vragen, daardoor ben ik een heel eind gekomen. Echter wil het laatste stukje niet lukken.

Ik ben een overzicht aan het maken voor mijn voetbalteam waarbij de wisselbeurten bijgehouden worden. Op basis van de laagste waardes wil ik automatisch laten zien wie er aan de beurt is.

Ik heb het spelersoverzicht met de wisselbeurten. Om dit op waarde te sorteren heb ik onderstaande code gebruikt:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 43 Then

Range("AF2:AQ24").Sort Key1:=Range("AQ2"), _
Order1:=xlAscending, Header:=xlYes
End If
End Sub

Hij sorteert netjes de hele tabel. Alleen doet hij dit pas op het moment dat ik in een cel uit kolom 43 op enter duw. Graag zou ik de code zo maken dat hij zodra een waarde veranderd, hij de hele boel weer juist sorteert.

Deze waardes pakt hij nu uit een cel referentie waardoor ik niet zelf deze waardes invoer en ik dus ook het enter commando niet gebruik in deze kolom.

Ik hoor graag hoe ik dit op kan lossen!

Als je dit weghaalt:
If Target.Column = 43 Then
Doet de functie het bij iedere wijziging.
Uiteraard verwijder je dan ook de bijbehorende End If

Hi Edmoor,

Ik heb denk ik teveel verwijderd, nu sorteert hij ook niet meer.

Hoe zou de formule er uit moeten zien?

Zoals ik zei:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    [COLOR="#008000"]'Application.Volatile[/COLOR]
    Range("AF2:AQ24").Sort Key1:=Range("AQ2"), _
    Order1:=xlAscending, Header:=xlYes
End Sub

Als 'ie het dan nog niet doet, haal dan eens het ' teken weg voor Application.Volatile
Plaats anders je document.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan