• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Worksheet_Change werkt niet als waarde in cel veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvester-ponte

Verenigingslid
Lid geworden
19 apr 2007
hallo,
Worksheet_Change werkt niet als waarde in cel veranderd door formule in de cel ?
weet iemand of dat een instelling is die veranderd kan worden?
of weet iemand een andere truck om toch een change event te starten?

Bijlagen

Zoals ik het zie wijzig je de waarde in blad2. Hier zal je dan ook het Change Event moet plaatsen.

De Change_event wordt getriggert door target (byVal target as range), en dat gebeurd op Blad2.
Je zou het kunnen triggeren met de Calculate_event.

VenA en HSV,
in bald1 wordt er ook (wel via een formule) een waarde veranderd dus verwacht ik dat zowel voor blad2 als blad1 een Change_event wordt getriggerd.

de Calculate_event geeft geen target. dat maakt het lastig om de veranderende cel te vinden.

Laatst bewerkt:
Dag JeanPaul,

Je msgbox geeft 1 op 1 de cel aan die gewijzigd is.
Niet de juiste cel die is gewijzigd.
Als je de formules wat hutseld, geeft het nog de cel aan waar geen wijziging in plaats heeft gevonden.

Hier laat ik zien wat ik bedoelde met de calculate-event.
Ik wijzig cel A6 van Blad2, en de msgbox geeft een wijziging van Blad1!A1 weer, omdat die cel werkelijk is gewijzigd, en in dit voorbeeld andersom.
Cel A1 wijzigen, msgbox geeft cel A6 weer van Blad1!A6.

Bijlagen

@ SP

De code zal ook voor een deel afhankelijk zijn van het aantal formulecellen op Blad1 en welke gebeurtenis er moet plaatsgrijpen bij een verandering van formuleresultaat.
Kan je hieromtrent meer duidelijkheid verschaffen ?

Helaas werkt 'DirectDependents 'alleen op het actieve werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan